Четиринадесетото издание на сливенския Есенен театрален салон се открива в Сливен на 12 септември, с премиерата на Сливенския драматичен театър „Да бъдеш или не Ромео и Жулиета“.
Традиционният Есенен салон отново ще бъде панорама на най-интересното, което се е случило в българския театър през последния сезон. Това са нашумели представления, с много зрители и театрални награди, които сливенската публика заслужава да види в дните от 12 до 28 септември.
В рамките на тазгодишния салон се вмества и юбилейното честване на 100-годишнината на Сливенския професионален театър на 18 септември.
В най-новия спектакъл на Сливенския драматичен театър публиката ще види класическата Шекспирова трагедия „Ромео и Жулиета“. Въпросът от „Хамлет“ – „Да бъдеш или не“ – е хвърлена ръкавица към публиката да се включи в представлението. Основният въпрос е: иска ли зрителят или не да бъде Ромео или Жулиета. Защото в спектакъла на режисьора Марий Росен участват 8 артисти и 22-ма зрители, облечени в класически ренесансови костюми. Направените няколко опита със зрители доброволци показват, че режисьорската стратегия работи. Марий Росен дори се надява най-силните сцени да бъдат тези с участието на публиката. Той смята, че „Тази непрофесионална автентичност събужда трагичното чувство, което е малко потънало именно защото много добре знаем историята, а точно в това неподправено изпълнение то отново изплува.“
Освен нестандартен режисьор, Марий Росен е театрален и киноактьор, текстописец на песни и ред други неща. Той е ученик на Стоян Камбарев, Юлия Огньнова, Галин Стоев и Теди Москов. Ролите на Ромео и Жулиета изпълняват сливенските артисти Димитър Марков и Таня Йоргова. Обещанието за любопитно театрално приключение се подкрепя от участието в него на двамата чаровници от „Айде БГ“ Ивайло Драгиев и Християна Пенева.
В своя любопитен прочит Марий Росен остава верен на великата любовна история на Шекспир, но разказана „по нерва“, в малко по-сбит и интензивен вариант, за да запази вниманието на привързаната към класиката публика. Целта на режисьора е да постигне трагическото чувство и катарзиса, спазвайки основните закони на трагедията. Осланя се на заложената в Шекспировите пиеси среща между ниското и високото, трагичното и комичното, в чиято контрастна свързаност се ражда динамиката на действието. В крайна сметка, „Искам да разказвам по такъв начин, че и младите хора, и неизкушените от театър, и стъпващите за пръв път в театъра да са крепостите, които да бъдат превзети.“ – казва режисьорът.
Екипът на „Да бъдеш или не Ромео и Жулиета“ се надява да представи достойно театъра в неговата 100-годишнина. Използването на нови Им Про похвати в театъра ще покаже, че театърът е готов за нови открития и предизвикателства.
Добави коментар