Откриха ли изследователите на Космоса друг подходящ за живот свят?

18:00, 24 сеп 18 / Любопитно 25 1200 Шрифт:

В съзвездието Проксима Кентавър има няколко подходящи за живот свята. На един от тях хората могат безпроблемно да се преселят, показват резултатите от изследване, цитирани от "Сайънс алърт" и БТА.

Откритата през август 2016 г. от астрономи от Европейската обсерватория екзопланета Проксима Б, разположена в звездната система Алфа Кентавър, може да стане втори дом за цялото човечество.

Учени установили, че тази планета е като брат близнак на Земята и е разположена в обитаемата зона. На планетата може да има достатъчно количество вода в течно състояние. Анализът на данни за Проксима Б показал, че почвата й може да съдържа значително количество вода, в която да се развиват прости форми на живот.

Активността на намиращата се наблизо звезда обаче е толкова голяма, че температурата на повърхността на Проксима Б е много висока. Учени от Института за космически изследвания "Годард" обаче смятат, че планетата е могла да се приспособи към активността на звездата си и да съхрани голяма част от полезните елементи под повърхността си.

Шансове за колонизиране на планетата дават и намиращите се там океани, чиито размери учените в момента се опитват да определят. Астробиолози и астрофизици са на мнение, че сходните със Земята условия ще изискват известна адаптация, но съществени изменения в живота на бъдещите колонизатори не се предвиждат.