Парламентът одобри нормативни правила за поетапно въвеждане и прилагане на електронна платформа за възлагане на обществени поръчки в страната. Това стана с приемане на промени в Закона за обществените поръчки на второ четене, съобщи БТА.
Въвежда се задължителна електронна комуникация и се променя редът за подписване, публикуване и връчване на електронни документи в хода на възлагането и изпълнението на поръчките. Променят се и правилата за съхраняване на информацията.
Прецизира се кръгът на лицата, които са задължени да декларират лични обстоятелства при участие в поръчки. Той се свежда до законните и упълномощени представители на стопанския субект и до членовете на неговите управителни и надзорни органи. Променени са разпоредбите, които уреждат допустимостта на замяна или включване на подизпълнител при изпълнение на договор за обществена поръчка. Предвидена е санкция за неправомерна замяна на изпълнител или подизпълнител.
С цел по-голяма прозрачност възложителите вече ще бъдат задължени да публикуват на профила на купувача договорите за подизпълнение, а в Регистъра на обществените поръчки - обявление с информация за всички допълнителни споразумения към договорите.
Има промени и в административно-наказателните разпоредби на закона.
Депутатите от БСП предложиха документите да се съхраняват за неопределен период от време. Пенчо Милков прогнозира: “Ако се ограничи срокът тригодишен, това означава, че след този срок за нови пет години хората ще трябва да подават искания, за да достигнат до документите. След това тези документи няма да бъдат достъпни. Аз предлагам по същия начин, както е в Търговския регистър, подадените в електронната платформа документи да се съхраняват безсрочно“, предаде БНР.
Данаил Кирилов от ГЕРБ е съгласен принципно с позицията, но заяви, че за момента реалностите не може да предложат техническо решение: “Към настоящия момент това е максимално възможното“.
Добави коментар