Ръководството на "Алма матер": Скандалният клип не отговаря на академичния стил

19:10, 12 ное 18 / Общество 25 573 Topnovini
1

През последните дни клип за студентски кастинг, качен във Фейсбук от Телевизия "Алма матер", стана обект на основателна критика от страна на обществеността и медиите. Стилистиката и посланието на клипа не са в съответствие с академичния тон, който се очаква от всяко звено на най-стария и най-авторитетен университет в страната, се казва в становище от заседание на Управителния и Програмния съвет на Телевизия "Алма матер".

Днес случаят е бил обсъден на съвместно заседание на Управителния и Програмния съвет на телевизията. В проведения сериозен разговор директорът на телевизията Башар Рахал е изразил съжаление за недобрата преценка, докъде пародиен тон е приемлив и къде преминава в лош вкус и сексизъм. Целта на клипа не е била да отправи към младите хора погрешно послание, което би могло да се изтълкува като утвърждаващо стремежа към известност над упорития труд и сериозните качества. Напротив - целта на кастинга е да се намерят най-способните и талантливи млади хора, които с оригинални идеи и много работа да позволят Телевизия "Алма матер" да стане интересна и гледана телевизия, посветена на образование, наука, култура и младежка тематика, и даваща възможност да се чуе гласът на студентите, се посочва в становището.

Всички членове на двата съвета са изразили мнение, че тези важни цели не могат да бъдат постигнати с нарушаване на добрия тон и вкус, и с послания, които не съответстват на високата мисия на Софийския университет.

Университетът е доказал, че е силно ангажиран с темата за борбата с насилието срещу жени, като чрез свои инициативи и събития постоянно насочва вниманието на обществото към нея. От няколко седмици Университетът подготвя съвместно с Военната академия и благотворителен концерт срещу трафика на жени.

След сериозната дискусия и ангажираността на всички, участвали в обсъждането, сме убедени, че директорът и екипът на Телевизия "Алма матер" ще се придържат към академичните стандарти, се посочва в становището. В него се казва, че сериозният обществен интерес към темата обаче повдига по-широкия въпрос за спазването на високи стандарти в журналистиката и на журналистическата етика изобщо. Реакцията на обществото показа, че журналистическите стандарти и добрият вкус трябва да се спазват дори при изготвяне на 30-секунден клип, който не е излъчван в ефира, а е предназначен за Фейсбук, следователно е назрял моментът за обществено обсъждане на спазването на високите журналистически стандарти и на журналистическата етика.

Скандалният клип е изтрит от фейсбук страницата, в която беше качен.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани