Отсъствията и бягствата от учебни занятия са сериозен проблем – България е на осмо място по отсъствия от училище от 58 държави, като в страната ни се отличава и по-силното влияние на този проблем върху качеството на образованието.
Това е един от изводите в допълнителните анализи, съпътстващи престижното международно изследване на грамотността PISA 2015. Това остават и най-актуалните данни към момента в очакване на доклада за проведеното тази година ново проучване PISA 2018.
Вестник „Сега“ информира, че 15-годишните ученици у нас твърдо държат последните места в ЕС по резултати. 41% от деветокласниците ни са функционално неграмотни и нямат елементарни четивни умения, 42% са под критичния минимум знания и умения по математика, а 37.9% са с драстични пропуски в подготовката по природни науки. Освен да измерва грамотността обаче, PISA изследва и факторите, които влияят върху представянето на младежите.
44.7% от децата в девети клас у нас са пропуснали поне един цял ден от училище в двете седмици, предшестващи провеждането на PISA. От тях 31.2% са отсъствали един или два дни, 6.1% - три или четири, а 7.4% - повече от пет учебни дни.
В анализа на данните се отбелязва, че в четири страни освен България - Франция, Италия, Словения и Уругвай - отсъствията са значително по-голям проблем в училищата с ученици в неравностойно положение.
Значителен е и делът на родните ученици, които често закъсняват за час - 56% са правили това поне веднъж
Добави коментар