Учени откриха как да подмладим мозъка си

18:30, 24 дек 18 / Любопитно 25 1376 Шрифт:

Редовните физически упражнения намаляват когнитивните нарушения и „подмладяват“ мозъка. До този извод са стигнали учени от американския Университет Дюк в Северна Каролина. Тяхното изследване е публикувано в списание "Neurology", пише БГНЕС.

Научната група е провела експеримент с участието на 160 доброволци на възраст над 55 години. Всички участници в експеримента са имали трудности с концентрацията на внимание, паметта, взимането на решение и са водили заседнал начин на живот, но никой от тях не е страдал от деменция.

Пациентите са разделени на четири групи. В течение на половин година първата група три пъти седмично се е занимавала с аеробика, втората се е хранела според диетата DASH, която обикновено предписват при хипертонията, третата е съчетавала и двата подхода, последната четвърта е била контролна.

Значително подобряване на функциите на мозъка учените са регистрирали при първата група, а също така сред участниците, които са съчетавали аеробика с диета. В същото време при контролната група се наблюдава прогресиращо влошаване на работата на мозъка.

„Резултатите са обнадеждаващи: само за шест месеца хората, които се занимавали редовно с физически упражнения, могат да подобрят своите когнитивни способности“, заяви Джеймс Алън Блументал, един от авторите на проучването.

Ключови думи