Нискотарифната „Райънеър” (Ryanair) е определена като най-лошата авиокомпания във Великобритания за шеста поредна година в класацията на консултантската фирма „Уич травъл” (Which Travel), съобщава БТА.
Пътниците са дали най-лошата възможна оценка за чекиране, удобство на седалките, атмосфера в пътническия салон и храна и напитки. Недоволство предизвикаха хилядите отменени полети, непрекъснатите промени в правилата за багажа и закъсненията.
Хиляди заявили, че „никога повече няма да летят с „Райънеър”, дори ако е по-евтина от конкурентите си”.
Резултатите от проучването сред пътниците поставят превозвача на дъното. В годишната класация на "Уич травъл" (Which Travel) - консултантска фирма, са включени 19 компании.
"Райънеър" получава потребителски рейтинг от 40%, изоставайки от другите нискотарифни авиокомпании за кратки разстояния "Томас Кук еърлайнс" (Thomas Cook Airlines) - с рейтинг 52%, и "Уизеър" (Wizz Air) - 54%, които изпълняват полети главно до дестинации в Източна и Централна Европа.
Сред първите пет са Aurigny Air Service, Swiss Airlines, Jet2, Norwegian Air Shuttle ASA и холандската KLM.
Другите големи авиокомпании на Великобритания, Easyjet и British Airways, са на съответно 11-то и 15-то място. Easyjet победи резултатите на British Airways за храна и напитки, обслужване на клиентите и съотношение цена/качество, но и двете получиха ниски оценки за комфорт на седалките.
Пред Би Би Си независимият консултант в авиацията Крис Тери коментира, че въпреки лошата оценка, потребителите все още харесват достатъчно "Райънер", за да летят с нея. "Компанията все още предлага невероятна възможност за огромен брой хора. Това, което те получават е това, което очакват", коментира той.
Превозвачът завърши тежка година, но въпреки това все още генерира добри приходи, а през 2018 г. е превозил рекорден брой пътници.
Добави коментар