Нова технология навлиза в киносалоните

20:20, 18 фев 19 / Любопитно 25 1457 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Кината са принудени да се нагодят към новата дигитална реалност и да възприемат стрийминга на филми през бързите 5G мрежи, вместо да съхраняват и излъчват съдържанието локално.

Odeon, в партньорство с норвежкия телеком оператор Telia, развива първия в света киносалон с поддръжка на 5G стрийминг на филми. Проектът бе обявен още в края на 2017 г., но бяха необходими повече от 12 месеца, преди да започнат реалните тестове на излъчване на филми през 5G.

Според представители на Odeon, живото предаване на филми с максимално кино-качество работи отлично на 5G, но засега компанията планира да използва новата технология за получаване на филмите на собствени сървъри с цел последващо възпроизвеждане.

Изпитанията показват, че безжичната 5G връзка с висока пропускателна способност може да се окаже жизнеспособна алтернатива на локалното съхранение на филми, без буферизация или влошаване на аудиовизуалното възприятие за стотици зрители едновременно.

Днешните 4G LTE мрежи трудно се справят с видеопоток в резолюция 720p, докато филмите в киносалоните се излъчват с качество 4K и дори по-високо, като същевременно използват по-малка компресия. Но 5G технологията може да промени статуквото.

В тестовете на Odeon и Telia са достигнати скорости от 2,2 Gbps, които превишават десетки пъти типичните потребителски 4G параметри и дори скоростта на принципно по-бързите жични връзки. Това постижение е напълно достатъчно за кината не само да обслужват своите нужди през 5G, но и да предложат Wi-Fi достъп на посетителите.

В миналото кината получаваха филмите на лента, но напоследък преминаха почти изцяло към цифров формат, а появата на услуги като 5G ще позволи получаване на новите заглавия в кино-мрежата почти мигновено. В допълнение, кината ще могат да излъчват концерти и други събития на живо, с най-високо качество и забавяне от само 7-8 милисекунди.

5G е бъдещето не само на кината, но и на умния транспорт, виртуалната реалност, стриймингът на игри, интернет на нещата и редица други обществени, комерсиални и развлекателни дейности, в които комуникацията играе основна роля.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама