"Не сме загубили битката за пакет „Мобилност”, каза в сутрешния блок на bTV транспортният министър Росен Желязков. По думите му пакетът няма да бъде във вида, в който е гласуван в пленарната зала на този Европейски парламент.
Министърът изтъкна, че не се е стигнало до триалози между ЕП, ЕК и Съвета на ЕС и в рамките на този парламент няма да има законодателни изменения, гледани на второ четене.
Новаков: Гласуването на пакета „Мобилност” беше диктат на мнозинството
Неговите очаквания са триалозите да се провеждат по време на финландското председателство. "Възможно е обаче да се върне за ново разглеждане в транспортната комисия", уточни Росен Желязков.
„На всички е ясно, че в „Автомобилна администрация” корупция има”, отбеляза още Росен Желязков. Дали тя е ниво рушветчийство, или на ниво по-големи взаимоотношения, би била невъзможна, ако няма тясно корелиране между контрола по пътя и издаването на разрешения и лицензи от страна на самата администрация.
Ангел Траков: След гласуването на пакета „Мобилност” със сигурност ще има фалити
По отношение на функционалните и структурни промени до два месеца ще съобщим какви са мерките, в това число и намаляването на административните предпоставки – разрешителни и лицензионни, които дават възможност за „тясно” взаимодействие между бизнеса и администрацията.
Министърът се е срещнал с турския посланик у нас във връзка с проблема на българските превозвачи, блокирани на границата с Турция заради неплатени глоби. Желязков уточни, че правилата в Турция не са нови, а става въпрос за интеграция на тол системата заедно с граничната и митническа система.
Желязков за пакета “Мобилност”: Целта е преразпределяне на пазарни дялове
По думите му затруднения има само на един граничен пункт с Турция – „Капитан Андреево”. На останалите пунктове няма сигнали за подобни случаи. „Правилата в Турция са такива, че ако не се платят такси и глоби, превозното средство не може да премине границата”, отбеляза Росен Желязков. По думите му турският посланик е уверил, че няма преднамереност към български превозвачи.
Транспортният министър е получил сигнали за прекомерност на глобите и за неизясненост на основанията, на които са налагани. „Имам уверението от турска страна, че тези случаи ще бъдат разгледани и ще се даде по-голяма информираност за правилата. Те могат да бъдат оспорвани и по основание, и по размер, но след тяхното заплащане”, заяви Желязков.
България и Румъния със стратегически общи действия по пакета "Мобилност"
„България също предстои да въведе тол система, която ще бъде интегрирана с граничните и митнически бюра. Предполагаме, че началният период също ще ни изправи пред подобни трудности”, допълни той.
На този етап България няма отношение в разследването на самолетната катастрофа в Северна Македония, при която загина българско семейство, каза още министърът в разговора. Според международните правила първо разследването се води от страната, на чиято територия се е случил инцидентът, второ – в страната, където е регистрирано въздухоплавателното средство, и чак тогава страната, чиито граждани са загинали или потърпевши в такъв инцидент, уточни той. Предложихме на македонските колеги подкрепа и експертиза, на този етап те водят разследването от свое име, отбеляза още Желязков.
Според министъра всеки казус от „Апартаментгейт” е различен по своя характер, така че фактите и обстоятелствата принадлежат на анализ и на контрол от страна на тези, които имат компетенциите за това.
„Всеки отделен случай трябва да се проверява от различни страни. Когато човек влиза и пребивава във властта, трябва да е ясно, че има някои репери, които са по-чувствителни, отколкото за човек, който е извън властта – употребата на власт, злоупотребата с властта. Властта не принадлежи само на управляващите, а и на тези, които искат да управляват, затова стандартите, които са наложени, важат за всички”, посочи Желязков.
„В България има ясно законодателство по отношение на имуществото на лица, заемащи публични позиции. Всички източници са открити, всеки може да направи проверка за това кой как влиза и как излиза от властта”, подчерта министърът.
Добави коментар