Чревни бактерии може да са причина за мигрената

12:00, 12 май 19 25 1514 Шрифт:

Проучване, публикувано през 2014 в американския сайт по неврология „Frontiers in Neurology“, показва силна връзка между червата и мозъка. Бактериите, които живеят в червата, могат да помогнат да се обясни, защо толкова много от нас живеят с мигренозно главоболие.

Червата ни са „дом“ на микроорганизми, които формират т.нар. микрофлора. Открито е, че когато хората имат стомашно-чревна дисфункция, по-често страдат от дискомфорт в главата.

В допълнение проучване, публикувано в сп. „Гардиън“, показва, че тези, които страдат от мигрена, имат по-високо ниво на бактерии, които са част от усвояването на нитрати в някои храни.Тези бактерии се намират в устата на болните. Те имат огромно значение за разграждането на нитратите.

Процесът на разграждане е полезен за сърдечносъдовото здраве, защото той позволява нитратите да бъдат преработени в азотен оксид в кръвоносната система, като в резултат подпомагат на кръвообращението.

Но според изследователи от Центъра за микробиомни иновации в Университета на Калифорния, Сан Диего прекалено голямото количество от тези бактерии може да доведе до проблем. Те причиняват в пъти по-бързо разширяване на кръвоносните съдове и в резултат на това предизвикват мигрена, съобщава д-р Антонио Гонсалес, ръководител на научния екип.

Мигрената е един от най-често срещаните здравословни проблеми по целия свят. Все още не е установено дали тя е предимно съдов или неврологичен проблем.