Алкохолът в Европа вече ще има етикети за калориите

15:36, 04 юни 19 25 1908 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Европейските производители на спиртни напитки обявиха планове в етикетите на продуктите им да бъдат включени броя на калориите и съставките в напитките – част от усилията на предприятията и регулаторните органи за по-здравословен начин на живот.

Алкохолните напитки са освободени от правилата на ЕС за етикетиране, които са в сила за всички други храни и напитки.

Европейската комисия обаче призова сектора да излезе с план за саморегулиране на фона на общия интерес за по-здравословни навици на хранене и пиене.

Европейската организация на потребителите BEUC заяви, че когато Европа е изправена пред криза на затлъстяването, съдържанието на калории в етикетите на алкохолните напитки е необходимост.

Търговският орган „Spirits EUROPE“, който представлява национални организации и мултинационални компании, заяви, че е подписал съвместен меморандум, в който секторът на спиртните напитки се е ангажирал „да предоставя информация за калориите в етикета, заедно с пълен списък на съставките и подробна информация за продукта“. Споразумението не обхваща вино или бира.

Съвместният меморандум беше подписан от 31 национални организации и шест еднолични производители - Диаджо, Перно Рикар, Моет Хенеси, Реми Коантро, Бакарди-Мартини и Бийм Сантори, съобщава БГНЕС. Италианските Кампари, Браун-Форман и Едрингтън, всички членове на "Spirits EUROPE", не подписаха меморандума.

„Това е важен ангажимент, който покрива голяма част от европейската индустрия за алкохолни напитки“, каза Кристиан Порта, президент на „Spirits EUROPE“ и управляващ директор на „Pernod Ricard“.

Етикетирането трябва да влезе в сила в рамките на шест месеца през декември 2019 г.

Етикетите ще дават информация за енергийни стойности на 100 милилитра, както и за стандартни напитки, но също и за „препоръчително количество” - нещо, по което индустрията на спиртни напитки е запалена поради по-малките мерки, използвани за уиски, джин или водка.

Според схемата меморандумът предвижда всяка една на четири бутилки, пуснати на пазара в ЕС, да включва енергийна информация в етикета до края на 2020 г. След това се очаква количеството на бутилките да се повиши до 50% и 66% съответно до края на 2021 и 2022 година.

Поддръжниците ще работят по първоначалната рамка с Комисията за наблюдение на въздействието и ефективността, като годишно се планират две срещи за преглед на постигнатия напредък.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама