"Мини електроцентрали на колела" - така описва влаковете, завижвани с водород, Алекс Бъроуз от Университета в Бирмингам, предава Би Би Си. Той е директор на проекта за влака Hydroflex, който беше представен в Уест Мидландс.
За разлика от дизеловите влакове, влаковете, задвижвани с водород, не отделят вредни газове, а използват водород и кислород за производство на електричество, вода и топлина.
Това е "напълно зелено гориво", казва Хелън Симпсън от компанията Porterbrook, която създаде Hydroflex в партньорство с Центъра за железопътни изследвания на университета в Бирмингам, предава БГНЕС.
#Hydroflex in operation at @raillive19 today - history in the making@FuelCellSystems @bcrre @PB_Leasing pic.twitter.com/EMZSilT3Zd
— Richard Stockwell (@RichardStockwe7) 19 юни 2019 г.
Но водородните влакове все още са изключително редки. Единствените два действащи в целия свят са в Германия. Великобритания се стреми да стане една от следващите страни, които да започнат да ги използва.
А Hydroflex е влак за проби, където технологията се изпробва. Резервоарите за водород, горивната клетка и акучмулаторите се намират във вагони, където обикновено седят пътниците. В бъдещите модификации оборудването ще се съхранява над и под влака.
2nd run of #HydroFLEX under way @railliveuk all going well! @bcrre @PB_Leasing @UKRRIN pic.twitter.com/zieRerxrRp
— Alex Burrows (@alexcburrows) 19 юни 2019 г.
Една четвърт от влаковете в Обединеното кралство се движат само на дизел. Правителството иска всички те да изчезнат до 2040 година. Но до деня, в който влаковете с водород започнат да превозват пътници из Великобритания, влаковете с дизелови двигатели са необходимост.
Малко вероятно е регионалните маршрути, които превозват относително малко пътници, скоро да бъдат електрифицирани. И това е мястото, където влизат водородни влакове.
Надеждата е, че те ще превозват пътници във Великобритания след две години.
Добави коментар