Цистерната, която предизвика експлозията в Хитрино през декември 2016 г., не е трябвало да бъде в експлоатация. Това обяви пред съда инж. Евгени Димов. Той бе единственият изслушан свидетел по време на днешното заседание в шуменския съд.
„Ако дебелината на стените на спуканата цистерна бе като на другите в композицията, вероятно нямаше да има проблеми“, обясни в съдебната зала инж. Евгени Димов, цитиран от БНР. Ултразвуково обследване, направено от вещото лице през 2017 г., показва, че дъното и стените на цистерната са с 6 милиметра по-тънки от изискваната на Международния правилник за превоз на опасни товари.
Защитата иска нова експертиза по делото „Хитрино“
Цистерната, произведена през 1971 г., е трябвало да бъде бракувана или допълнително защитена. „Такива мерки обаче не са взети. Отговорност носи наемателят, който е необходимо да знае каква техника ползва, както и контролната фирма, която е позволила тази цистерна да бъде използвана“, добави инж. Димов.
Експерт за делото "Хитрино": Открих редица дефекти по релсите
„Търсим първопричината за катастрофата“, припомни на съда адвокат Николай Димитров, представляващ пострадалите в Хитрино. Превишената скорост, с която се е движила влаковата композиция, е причината за инцидента, каза прокурор Маргарита Георгиева. Тя се позова на наличните експертизи. „Исканията за назначаването на нови е опит за подмяна на това заключение“, уточни тя.
Следващото заседание по делото „Хитрино“ бе насрочено от съдия Румяна Райкова за 19 юли.
Добави коментар