Често, когато жена прави подарък на мъж, тя се спира на една от многото т.нар. джаджи, с които силният пол по презумпция си "играе". Гаечните ключове и бормашините също са често срещан вариант.
Много често обаче универсалният подарък за мъж е някакъв вид козметика. И това не е никак изненадващо, защото отдавна тенденцията е мъжете да се грижат за външния си вид, да търсят специализирани продукти и не просто да се интересуват от новите неща, а задълбочено да търсят иновациите в козметиката. А причините са комплексни.
От една страна, силният пол иска да привлича вниманието към себе си с добре поддържан външен вид. Последният влияе директно на самочувствието, белег е и за социалното положение. Ето как кръгът се затваря и мъжкият интерес към козметични продукти нараства. А в предпочитано място за такива покупки - и от жените, търсещи подарък, и от мъжете - се превръщат специализираните магазини и дрогерии.
От друга страна, световните козметични компании разширяват все повече гамата си от продукти, насочена към мъжете. Отдавна изцяло мъжките серии не са една и две, и в тяхната устойчивост във времето няма нищо странно.
"Интересно е, че през последните години този сегмент от търговията с козметични стоки се разшири и в нови категории. Например, навлязоха бои за коса, предназначени само за мъже, продукти за грижа за лицето и брадата, за обезкосмяване и много други", казва Георги Търнев, управител на dm България. Точно комбинацията от увеличеното търсене и предлагането води и ръст от около 20% в потреблението на мъжки козметични продукти.
Какво търсят мъжете
Логичен, но и доста интересен, въпрос, отговорът на който е доста лесен. Най-отпред в подредбата седят продуктите от типа рол-он и стик, защото нито един мъж не иска изпотяването да го изложи.
Второто място също не е изненада - тук седят продуктите за бръснене. Интересно е, че според Георги Търнев системите за бръсне са на път да детронират от първото място еднократните самобръсначки.
Естествено че за всичко е виновна брадата, защото именно нейното поддържане - във всичките ѝ възможни дължини, се превърна в ритуал през последните три-четири години.
Затова и в dm все по-търсени стават и уредите за оформяне на брада като гребени и тримери, но и продуктите за почистване, блясък и мекота, както и специални бои за брадата.
Но колкото и модерно да е мъжете да пускат и оформят брадите си, все още има останали традиционалисти. За тях пък са многото улеснения на електрическите самобръсначки и тримери, с които се постига както гладкото бръснене, така и ефекта на тридневната брада.
Разбира се, и в традиционното има иновации, защото тези уреди вече се използват както за сухо бръснене, така и за мокро, когато сме под душа.
Подобна мултифункционалност се търси и в измиващите продукти. Затова и силният пол очаква да може да използва душ-гела си и като шампоан, и като почистващ гел за лице. И понеже индустрията се вслушва в исканията на пазара, отдавна е дала на съвременния мъж всичко, от което има нужда.
Добави коментар