Билбордове в цяла София ни призовават да изберем живота пред скоростта. Те са част от кампанията „Пази семейството си на пътя“, каквото е и мотото на 2019 година, което Министерски съвет утвърди. Инициативата е с подкрепата на МВР, Държавната агенция за безопасност на движението по пътищата и „Пътна полиция“.
През лятната ваканция се организират редица кампании за по - добра информираност на родителите с активното участие на пътните полицаи.
Потърсихме за коментар инспектор Мария Ботева от „Пътна полиция“. Тя заяви, че през лятото се предупреждават собствениците на мотопеди, особено в по-малките населени места, да не ги дават на неправоспособни водачи. Проверяват се автобусите, които превозват деца на екскурзии, дали шофьорите са трезви, а превозните средства изправни.
Следи се дали сме с колани и сме сложили децата си в столчета. „В България на задните седалки децата не са осигурявани от родителите си. Не ги поставят в подходящите столчета или не използват колани“, обърна внимание инспектор Ботева.
Най - честите грешки на родителите са: държат детето си в скута на предната седалка или слагат предпазния си колан зад гърба, за да „излъжат“ системата на автомобила.
Статистика сочи: 9 деца са загинали на пътя за първите 6 месеца на годината. Само през юли 3 деца са загубили живота си в катастрофа. 491 са ранените деца в инциденти, 253 от тях като пътници, а 157 като пешеходци.
Инспектор Мария Ботева посочи, че родителите трябва да служат за пример на децата си. Да пресичат на зелено, да се оглеждат на пешеходна пътека, да дават предимство и да си слагат колан. „Повтарянето на правилното поведение създава добри навици“, заяви тя и изтъкна, че културата на движение по пътищата се затвърждава в училище и у дома.
Съвети към родителите: колкото по-рано научим детето да използва колан, толкова по-добре; дори в градски условия и при ниска скорост коланът е нужен; детето никога не трябва бъде от страната на движението на пешеходна пътека; под 12- годишна възраст децата да не карат велосипеди на пътя, да слязат от колелото и да го бутат по тротоара или велосипедната алея; по-големите деца да са с колелата в посока на движението; през лятото да покажем на децата как да играят безопасно и къде.
Билбордовете, които популяризират инициативата, са на компанията Идея Комм, която е изцяло българска и това до голяма степен определя нейните приоритетни партньори. Идея Комм е най-голямата компания за външна реклама у нас.
Потърсихме за коментар собственика Милен Попов, който изтъкна, че подкрепата за кампанията „Пази семейството си на пътя“ е част от социалната политика на фирмата. „Вярваме, че чрез рекламните съоръжения комуникираме правилното съобщение, а именно: важността на семейството като фактор, определящ отговорното отношение на всеки шофьор за опазване живота и здравето на всички участници в движението”, категоричен бе той.
Добави коментар