Христиан Петров: ЦГМ ще сключва договори директно с мобилни оператори за SMS-ите за „синя“ и „зелена“ зона

15:43, 05 авг 19 25 2184 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Днес стана ясно, че Центърът за градска мобилност придобива системата за обработване на SMS-и от паркирането в “синя” и “зелена” зонa в София от септември и вече няма да работи с посредник. Това ще позволи на дружеството да намали финансовите си разходи.

В тази връзка ТОПНОВИНИ потърси изпълнителния директор на ЦГМ Христиан Петров.

Г-н Петров, Центърът за градска мобилност придобива системата за SMS-и от паркирането в „синя” и „зелена” зона в София и вече няма да работи с посредник. С колко ще се намалят финансовите разходи на дружеството?

Със сигурност това, което можем да гарантираме, е, че ЦГМ ще плаща на година по-малко с поне 130 хил. лв. Защо 130 хил. лв.? Защото процентът, с който в момента работим, е 13.Това е процентът за посредника.

За миналата година – 2018 г., приходите от „синя“ и „зелена“ зона при плащането с SMS-и са над 12 690 000 лв. – което можем да резюмираме средно по 13 млн. лв. на година. Един процент от тази сума означава 130 хил. лв. – това със сигурност ще бъде спестено като разход на  Центъра за градска мобилност на годишна база. Може и тази сума да бъде повече, защото максималната стойност на договора, който ще бъде сключен с мобилните оператори, е 12,1%. Така че процентът може да бъде много по-нисък от този и съответно ще спестим повече пари. Но това, което мога да кажа, е, че със сигурност 130 хил. лв. на година ще бъдат спестени от ЦГМ.

Как ще бъдат оползотворени спестените средства?

Средствата ще бъдат изхарчени за това, което стартира от миналата година да изпълнява дружеството. Това са изграждане на тротоари и строене на паркинги. Тази година вече имаме възможност да изградим тротоари за сума до 2 млн. лв. – това е една тенденция, която ще бъде запазена в годините. Така че ще изграждаме тротоари и ще строим паркинги. Първият паркинг, който изгражда ЦГМ, е този, който ще бъде завършен, живот и здраве, през септември месец. Той се намира на метростанция „Васил Левски“. Предстоят ремонтите и на паркингите на Централна гара и бул. „Сливница“.

Ще бъде ли променена тарифата за клиентите на двете зони?

Няма да има промяна в тарифите за платено паркиране в „синя“ и „зелена“ зона за клиентите.

Предвижда ли се ново разширение на „синя“ и „зелена“ зона?

На този етап ново разширение не се предвижда.

До края на годината ЦГМ ще пусне и т.нар. дигитален талон за паркиране през мобилни приложения. Ще ни разкажете ли малко повече и за тази идея.

До края на годината ЦГМ ще пусне т.нар. дигитален талон за паркиране. Той ще позволи на водачите на автомобили да имат по-голям избор при заплащане на престоя при паркиране в зоните, а не само чрез трите познати до момента начина - хартия, на паркомат или с SMS-и. ЦГМ предвижда да има свое собствено приложение, чрез което да може да се закупува дигиталния талон. Но ще можем да сключваме договори и с търговци, които да го предлагат срещу 10% търговска отстъпка.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама