Правителството прие актуализирана стратегия за развитие на електронното управление в Република България 2019-2023 г. Тя следва да служи за рамка, въз основата на която се създават стратегии по области на политики и се определят цели и дейности от централните и териториалните администрации. Към стратегията е изготвена и пътна карта, която мерки за изпълнението на стратегическите цели и предвидения финансов ресурс.
Основно финансирането на мерките ще се осъществи чрез оперативни програми на ЕС и чрез държавния бюджет. Възприет е нов подход - включени са мерки от област „Правосъдие“ с цел да се осигури оперативна съвместимост, обхванати са мерки за преодоляване на критичните фактори и реализиране на ефективно и прозрачно електронно управление.
Парламентът прие нов Закон за киберсигурността
Целта на приетата Концепция за регистрова реформа е да се оптимизира организацията на регистрите в държавната администрация и да се намалят разходите за тяхната поддръжка. Цели се гарантиране на служебен обмен на информация и данни за предоставяне на качествени услуги. Търси се и осигуряване на възможност за предоставянето на услуги, базирани на регистрите от други административни органи.
Концепцията е насочена към регистрите на всички централни и териториални администрации, с изключение на тези, които съдържат класифицирана информация.
Към 2023 г. се очаква всеки гражданин да може да общува ефективно по електронен път с държавната администрация, като получава лесно, сигурно и надеждно персонализирани административни услуги.
Добави коментар