''Прекалява се с внушаването на страхове по отношение на Стратегията за детето.'' Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев по време на заседание на Комисията по образование в отговор на въпрос на депутата от БСП Ирена Анастасова във връзка с протестни действия на учители, предаде Агенция „Фокус“.
"Що се отнася до протестите срещу Стратегията за детето и опита те да се свържат със системата на образованието, изслушах доста от нещата, не намерих какъв е проблемът", каза още Вълчев.
„Имаме конкретни искания, получени по постановление 100 на МС от 2018 г. за регламентиране на механизма за съвместна работа на институции. Това постановление не е прието от МС и публичното пространство. Част от исканията са напълно обосновано и конкретно за това, което говорите. По-скоро не припознавам учителски протест, отколкото опит да се етикира като такъв протестни групи, които протестират срещу Стратегията за детето. Иначе в системата има 90 хил. учители. Естествено, че има хора с различно мнение, с много предложения. Имаме най-различни предложения. Голяма част от тях си противоречат. Дори в самите форуми усещате противоречията в предложенията. Мога да коментирам конкретно ПМС 100“, допълни още министърът.
Той напомни, че постановление 100 съдържа разпоредби, които не са в наредба на Министерството, а в акт на Министерски съвет, за да гарантира помощта от страна на другите институции към системата на образованието.
„Има една напълно оправдана реакция на учителите по отношение на възлагането на допълнителни възнагражденията и промените в системата последните години дойдоха много. Същността на учителската работа е в педагогическата й част, от друга страна като държава сме изправени пред едно значително предизвикателство, това е, че имаме голям брой ученици от семейства с липса на отношение към образованието, склонни да се изключват от системата на образованието, с които трябва да се работи много повече“, допълни още министърът. Той посочи, че има над 1100 училища, които са класифицирани като такива с концентрация на лица от уязвими групи.
"Не можем да се откажем, не можем да се предадем. Това означава като общество да се предадем. Ако искаме да живеем в хармонично проспериращо общество, трябва да има по-малко изключени. Основният, който трябва да се справи с това, е образователната система. Това не трябва да бъде за сметка на формализъм", допълни още министърът. По думите му не е целта да има посещаемост по домовете от страна на учителите, а да има резултат.
Добави коментар