НАСА: Хората не са подготвени за извънземен живот

21:40, 30 сеп 19 / Култура и наука 25 1428 Topnovini
1

Учен от НАСА твърди, че живот на Марс може да бъде открит след няколко години, но предупреждава, че Земята не е подготвена за това откритие.

Следващата година НАСА и сондите на Европейската космическа агенция (ЕКА) трябва да заминат за червената планета, за да търсят следи от живот дълбоко под повърхността на Марс. Според д-р Джим Грийн, който участва в двете мисии, е възможно поне една от тях да открие дългоочакваните доказателства.

Главният учен на НАСА Джим Грийн предупреждава в интервю за The Sunday Telegraph, че Земята не е готова да открие живот на друга планета, нещо, което евентуално би могло да се случи в рамките на няколко години, съобщи БГНЕС.

Според изследователя шансовете да открият такива доказателства имат европейският ExoMars Rover, кръстен на химика Розалинд Франклин, и НАСА Марс 2020, които ще бъдат пуснати следващия март и ще пристигат на Марс през 2021 г., за да пробият повърхността на червената планета и търсят признаци на извънземен живот. Основните образци, които ще извлекат, ще бъдат изследвани за органична материя, докато пробите, взети от роувъра на НАСА от скални образувания на Марс - те ще бъдат изпратени обратно на Земята в специални тръби за първи път в човешката история.

Търсенето е фокусирано върху региони на това, за което се смята, че е бил древен океан на Червената планета, който е съществувал преди четири милиарда години. Както посочва Грийн, там, където има вода, има живот. По този начин следите от Марсианския океан могат да крият доказателства за живот и учените ще търсят конкретно 300 минерала, създадени от определени организми.

Въпреки че се очаква потенциалното „революционно“ откритие да „започне изцяло нова линия на мислене“, Грийн, който е работил и с двете мисии, намекна, че това може да не е добра новина. „Не мисля, че сме подготвени за резултатите“, каза той.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани

Анкета

Кой кандидат за кмет е с по-големи шансове на изборите в София?

Всички анкети

Моля, изберете един от посочените отговори

Резултати 82 гласа

Гласуването за дадена анкета е възможно веднъж на всеки 24 часа.