На 30 септември 2019 г. изтече крайният срок за регистриране в Единната система за туристическа информация (ЕСТИ).
От днес всички хотелиери, включително физическите лица, които предоставят настаняване в стаи за гости, къщи за гости и апартаменти за гости, трябва да подават информация към EСТИ.
Системата свързва в реално време хотелите и контролните институции като НАП, МВР, Министерство на туризма, НСИ и общините. Това е първата система, базирана на облак, поддържан от Държавната агенция за електронно управление.
Очакванията са ЕСТИ да доведе до изсветляване на сектора и да даде възможност за анализи, свързани с определянето на основните целеви пазари.
Министър Ангелкова представя Единен регистър за туризма
Въвеждането на данни в системата започна още през февруари, но обектите за настаняване на туристи имаха гратисен период до началото на октомври за да започнат да попълват данните за нощувките и гостите си. При първо нарушение глобата е от 1000 до 3000 лв., при второ – санкцията е двойна, а при трето следва заличаване на обекта.
Правилотото няма да важи само за местата, в които няма интернет достъп и това е потвърдено от Комисията за регулиране на съобщенията. Те ще дават информация си седмично по досегашния ред.
Припомняме, че въвеждането на единната система за туристическа информация бе планирано от 2015 г. като година по-късно бяха направени и корекции в закона. Избирането на компания, която да я разработи, обаче се забави с година заради обжалвания на процедурата. През 2018 г. в състезание между 8 кандидати бе избрано дружеството „Технологика” а през лятото на миналата година бе подписан и договор за 1.13 млн. лв.
Добави коментар