Няколко големи компании във Великобритания използват изкуствен интелект и технология за лицево разпознаване, за да провеждат интервютата на нови кандидати за техни позиции, това съобщава “Телеграф”.
Софтуерът анализира използването на езика, гласа и лицевите изражения на всеки кандидат, като използва предварително заснет от тях видеоклип. Всеки кандидат сам записва интервюто си, като отговаря на предварително зададени идентични въпроси.
Изкуствен интелект ще дава модни съвети на Facebook потребителите
Алгоритмите на изкуствения интелект оценяват представянето на всеки кандидат на базата на около 25 хил. различни лицеви мимики и лингвистични израза. Базата данни се събира от предишни служители на дадената компания, които са постигнали високи резултати на постовете си.
Според компанията разработила новия софтуер – “Хайървю”, това дава възможност на всеки работодател да отсее повече кандидати още на първоначалната фаза на интервютата. Програмистите твърдят, че софтуерът е далеч по-надежден от хората, защото представя обективна оценка, лишена от човешко пристрастие.
Въпреки това, много аналитици коментират, че новият софтуер има вградени пристрастия, които се базират на въведената база данни. Така някои кандидати могат да бъдат елиминирани от процеса, просто защото не влизат в “калъпа” на перфектния служител. До момента в света са проведени над 1 млн. интервюта със софтуера на “Хайървю”.
Добави коментар