Зад Плутон може да се крие още една планета

22:00, 07 окт 19 / Култура и наука 25 2359 Topnovini
1

Група астрономи от Великобритания и САЩ предполагат, че в края на Слънчевата система, в допълнение към мистериозната девета планета, има няколко малки черни дупки или друга планета. Резултатите от проучването са публикувани в arXiv.org, предаде БГНЕС.

Учените се заинтересували от аномалии в т.нар. Пояс на Койпер, разположен отвъд орбитата на Плутон: там орбитите на телата с най-големи периоди са разтегнати и групирани в една и съща посока по неясни причини, а яркостта на звездите се увеличава. Това показва наличието на редица други тела, които може да се окажат черни дупки, но и много вероятно - планета.

Самото съществуване на деветата планета днес е под въпрос. Само няколко косвени доказателства говорят в полза на този факт. Има и хипотеза, че това не е планета, а също първична черна дупка, просто с много малък диаметър. Авторите на изследването подчертават, че единственото доказателство за това е откриването на движещ се източник на рентгенови или гама лъчи, но все още не е ясно как точно може да се направи това.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани

Анкета

Кой кандидат за кмет е с по-големи шансове на изборите в София?

Всички анкети

Моля, изберете един от посочените отговори

Резултати 84 гласа

Гласуването за дадена анкета е възможно веднъж на всеки 24 часа.