Социалните мрежи Facebook и Instagram обявиха, че ще цензурират използването на емоджита, които имат сексуален подтекст, пише „Индипендънт“.
Две от тези иконки са картинките на патладжан и праскова, които в чат средите се използват със сексуално значение.
По този начин двете компании ще се опитат да предотвратят онлайн склоняване към секс. Решението за цензурата беше обявено още през август, като тогава стана ясно, че използването на тези емоджита няма да бъде позволено като част от сексуални текстове или коментари. Картинките не могат да бъдат използвани и за цензуриране на голота от потребителите. Забранява се и пренасочването към уебсайтове с порнографско съдържание – нещо, което до момента беше позволено.
В новите правила на Facebook това е обяснено като „начин за предотвратяване на каквито и да било координирани сексуални срещи между възрастни“.
Новите промени бяха приети смесено от потребителите. Много от тях смятат, че това е ограничаване на правата им, предаде bTV.
Apple пък пусна нови емотикони с неутрален пол – аналог на повечето си досегашни емотикони. Между тях има пънкари, клоуни и зомбита. Това е част от актуализация на мобилната операционна система на компанията, информира АФП.
Технологичният гигант предлага все по-голям брой приобщаващи дизайни на емоджита през последните години, представяйки такива с различен цвят на кожата или професии. През май Android на Google публикува собствени неопределени лица.
Инвалидна количка, куче-водач и сгъваща се протезна ръка са сред най-новата партида на Apple - пуснати в понеделник с iOS 13.2 ъпгрейд.
Новите емоджита-джендъри се различават леко от мъжките и женските. При някои е променен стила и цвета на дрехите им, предаде БГНЕС. При други са различни прическите и е използвана "полово неутрална структура на лицето", се казва на уебсайта Емоджипедия.
„Потребителите вече ще могат да избират желана комбинация цвят на кожата в допълнение към пола“, се казва в съобщение на комапнията.
Добави коментар