Кои храни подпомагат имунитета най-добре при промяна на температурите

07:24, 03 ное 19 / Здраве 25 1210 Topnovini

С идването на късната есен започнаха температурни промени, които имат лош ефект върху имунната система, затова тя трябва да се поддържа. Един от начините е правилното хранене.

Диетолозите са единодушни, че витамините ще помогнат за укрепване на имунитета. Според диетолога Сергей Облажко, това е преди всичко витамин С, предава БГНЕС.

"Недостигът на витамин С може да намали имунитета. Съответно, ако поддържаме високо ниво на витамина, по-малко вероятно е да настинем. Следователно, трябва да поемаме храни като горски плодове и цитруси. Въпреки факта, че лятото свърши, пресни или размразени, те са много добри", казва той.

Той изтъква, че най-много витамин С изобщо не се съдържа в цитрусовите плодове, както обикновено се смята, а в киселото зеле и червените чушки. „Много хора смятат, че цитрусовите плодове са шампиони по съдържание на витамин С, всъщност това не е така - много повече витамин С се намира в червените чушки или киселото зеле. Те имат 10 пъти повече витамин С, отколкото в портокалите. Ако обичате портокали - това е чудесно, но ако човек има висока киселинност или по някаква причина портокалите не са достъпни, киселото зеле печели“, каза Облажко.

"Киселото зеле също е естествен пробиотик за червата, тъй като е ферментирал продукт, той е пробиотик за поддържане на чревната микрофлора. Той модулира имунитета ни чрез храносмилателната система, производството на имунни фактори от чревната стена. Хората със склонност към хипертония, т.е. с наднормено тегло, те могат да ядат такова зеле, без да използват сол, има много такива рецепти”, допълни диетологът.

Съветът на лекарите е да не пренебрегваме бета-каротинът, който се намира в ярко оцветените зеленчуци, и който е полезен за имунитета. "Яжте зеленчуци, съдържащи бета-каротин, който стимулира имунната система да произвежда клетки убийци, които убиват микробите. Бета-каротинът е важен компонент за поддържане на имунната система. Червени, лилави, оранжеви и жълти плодове и зеленчуци ще ви набавят достатъчно бета-каротин. Имайте предвид, че е по-добре да ги консумирате сурови или след лека топлинна обработка”, съветват специалистите.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!