Британската MAG oбжалва решението на КЗК за концесията на Летище София

15:41, 27 ное 19 / Икономика 25 1616 Topnovini
1

Manchester Airports Group (MAG), най-голямата летищна група във Великобритания, ще обжалва решението на КЗК по концесията на Летище София пред ВАС, съобщиха от компанията.

Офертата на MAG за управление на летището включва най-високата предложена инвестиция (от 1.5 милиарда евро), която е 2.5 пъти повече от тази на класирания на първо място кандидат, посочват от групата и добавят, че според тях офертата им е най-добрата за България от гледна точка на дългосрочни икономически ползи за цялата страна.

Компанията за първи път оповести изображения от предложенията си за развитие на Терминал 3 на Летище София. Визията им е да създаде емблематичен и достоен за награди Терминал за Българи, като дизайнът използва елементи от традиционната българска архитектура, културно наследство и природни забележителности, които ще създадат трайно впечатление за страната сред посетителите.

Екипът на MAG поема ангажимента да трансформира Летище София в регионален хъб, подобрявайки значително свързаността чрез старта на директни връзки към далечни дестинации като Чикаго, Торонто и Шанхай. Компанията планира и осигуряване на директна свързаност на София с всички европейски столици, включително и в Западните Балкани.

Снимка: MAG

“Ние твърдо вярваме, че предложението на MAG е най-доброто за дългосрочното развитие на Летище София и се надяваме, че тези изображения ще дадат първоначална представа какво планираме. Вярваме, че Летище София има потенциала да бъде важна фокусна точка за развитието на националната икономика, а не само врата към България. Едно успешно, разрастващо се и управлявано добре от търговска гледна точка летище ще бъде по-доходоносно и ще генерира повече концесионен доход за българското правителство в дългосрочен план. Нашият бизнес план и финансиране са проверени, реални и постижим. Освен това, инвестиция в летище като тази на MAG ще създаде не само първо и трайно впечатление от страната, но и ще се превърне в катализатор за цялостната българска икономика. Уверени сме, че с правилното управление и инвестиции Летище София може да има устойчив растеж, който да позволи България да се съревновава на глобалната сцена за туризма и директните чужди инвестиции”,споделя изпълнителният директор на подразпределението Летищни услуги на MAG Андрю Харисън.

По думите му компанията е напълно концентрирана в процеса по обжалване, защото вярва, че има сериозни правни пропуски и непълноти в процедурата по избор на концесионер.

Снимка: MAG

Припомняме, че на 17 юли консорциумът „Софткънект“ с летищен оператор Мюнхен бе избран за концесионер на Летище София. До процедурата бяха допуснати пет оферти – на Консорицум „Витоша“, в който влиза британското Manchester Airport Group, Консорциум „Софткънект“ с участието на летище „Мюнхен“, „Фрапорт България“, Консорциум „ССБ София Еърпорт ДжейВи“ с участието на „Копенхаген еърпортс“, както и „Еърпортс Де Пари“ в консорциум с „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“.

Ето и как изглеждаха всички пет оферти:

  • Консорциум "Витоша" (Manchester Airport Group) - 19,9 милиона евро годишно концесионно възнаграждение, общо инвестиции от 1,29 милиарда евро, годишни приходи от 308,9 милиона евро;
  • Консорциум "СофКънект" (Munich Airport) - 24,5 милиона евро годишно концесионно възнаграждение, 608 милиона евро инвестиции;
  • Консорциум "ССБ София Еърпорт ДжейВи" (Københavns Lufthavne)- 26,05 милиона евро годишно концесионно възнаграждение, 625 милиона евро инвестиции;
  • "Фрапорт България" ЕАД (Fraport) - 21 милиона евро годишно, 616 милиона евро инвестиции;
  • Консорциум между "Еърпорт Де Пари" ЕС и ЕЙ и ТАВ Хавалинманларъ Холдинг" А. Ш. (Aeroports de Paris Group) - 32,8 милиона евро годишно, 903 милиона евро инвестиции, 152 милиона евро средни годишни приходи и общи приходи от 2,3 милиарда евро за целия период на концесията.

Условията на концесията предвиждат аерогарата да бъде отдадена за срок от 35 години, като общата й себестойност се оценява на близо 3,9 милиарда евро или повече от 7,6 милиона евро.

Концесионерът ще има ангажимент да изгради трети терминал на летището, което трябва да се случи през първите 10 години. Също така неговите общи инвестиции трябва да бъдат минимум 600 милиона евро.

От друга страна възнагражденията, които ще получава всяка една година от срока на концесията, трябва да бъдат в размер на не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани