Проект стимулира детското мислене и творческо въображение чрез когнитивно обучение

15:10, 22 дек 19 25 5229 Шрифт:
Автор: ТопНовини Автор

Внимание, памет, разсъждаване, творческо мислене и възприятие – това са само част от когнитивните умения, които непрекъснато използваме и развиваме.

Те са особено важни за децата, които в предучилищна възраст започват да усвояват нови мисловни умения и може да изпитат затруднения в някои аспекти на когнитивното си развитие.

Как когнитивното обучение помага за пълноценното развитие на детската личност? Отговор на този и още въпроси дава учител от Образователния център „Да Винчи”, осъществяващ Проект „Когнитивна Азбука”, създаден изцяло в полза на малчуганите.

„Българската Коледа“ осигурява апаратура на най-високо ниво за детската клиника в Kардиологичната болница

Какво трябва да знаем за когнитивните умения?

Познавателните (когнитивни) умения са онези умения, които правят възможно за нас да знаем. Включват памет, концентрация, внимание, творческо мислене, фина моторика, възприятие и логично мислене. Това са умствени умения, от които се нуждаем, за да изпълним дадена задача – от най-простата до най-сложната. Когнитивните умения са по-тясно свързани с механизмите на това как учим, помним, решаваме проблеми и обръщаме внимание, отколкото с действителното знание.

Те са ключът към възможността на ума ни да възприема, обработва, помни и анализира информация. Когнитивните умения са свързани с това как човек разбира света, какви решения взема и как действа в него.

Разказите за Дядо Коледа са полезни за психиката на децата

Как проектът „Когнитивна Азбука” стимулира детското мислене и творческото въображение?

Децата в предучилищна възраст придобиват нови знания основно през игрова форма. Начинът на изразяване на детето в играта демонстрира степента на интелектуалното и речевото му развитие. Игровите ситуации са момент за овладяване на различни умения – било социално-емоционални, двигателни или пък когнитивни. Затова и заниманията в "Когнитивна Азбука" са разнообразни и игрови. Те развиват всички когнитивни умения, включително и творческото мислене, чрез дидактически игри и графомоторни материали.

Каква е минималната възраст за започване на обучението?

Минималната възраст за започване на обучението е пет години и половина. Препоръчително е обучението да стартира още с навлизането на детето в тази възраст. Така детето ще може максимално да се възползва от заложените в обучението предимства и да развие пълноценно и изпреварващо в пълен обем своите когнитивни способности.

Послъгването може да е от полза за мозъка на децата

Какво представлява обучението?

Обучението базирано на „Когнитивна Азбука“ представлява постепенно овладяване и надграждане на основните когнитивни способности. Основната цел на курса „Когнитивно развитие, обучение и диагностика на детето“ е насочен към формиране и усъвършенстване на висшите психични функции или на онези универсални човешки способности, които от своя страна опосредстват цялостното изграждане на личността и спомагат за хармоничното вписване в конкретното време и социо-културната среда.

Когнитивните процеси, които сe развиват в процеса на обучението са: развитие на усещанията,  възприятията, представата, паметта, вниманието, мисленето, речта, въображението. Тоест познавателност.

По какъв начин когнитивните умения влияят върху представянето на децата в училище?

В училище децата трябва да научават нова информация, да я запомнят и да работят активно с нея. Съответно нивото на развитие на уменията, които позволяват на децата да се справят с това, е ключово за успеха в училище и справянето с предизвикателствата, които то предлага.

Бъбривите родители могат да повишат интелигентността на детето си

Кои са “вредните навици”, с които родителите неосъзнато пречат на развитието на когнитивните умения на децата?

На първо и основно място – изобилието от модерни технологии, които пречат на развитието на когнитивните способностти. Продължителността на екранното време, на което е изложено детето, е правопропорционална на когнитивните и съответно обучителните проблеми, с които то се ще се сбъсква. Късното лягане също е „вреден навик“. В тази въраст децата имат нужда от здрав сън, тъй като той е необходим за умствената почивка и съзряване.

Замяната на дидактически игри с електронни е друг проблем, които вреди на децата. Играта с пъзели, шах, работата с пластелин и рисуването на хартия са занимания, които развиват богат набор от когнитивни умения в децата.

 

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама