„Златните сърца говорят“ за първи път

17:00, 21 яну 20 / Общество 25 931 Любомира Николова
1

На сцената на първата конференция „Златните сърца говорят“ се качиха представители на световни и български организации. Зам.- социалният министър д-р Султанка Петрова откри конференцията и заяви, че България има дълбоки корени, свързани с корпоративната социална отговорност. „Благодарение на всичко това и стъпили на тази основа разработихме нашата стратегия за корпоративна социална отговорност. Връзката, която съществува между служител, работодател и институции е необходима. Нека градим заедно по-доброто бъдеще заедно“, призова Петрова.

Снимка: Топновини 

Иванка Шалапатова от Фондация „За нашите деца“ разказа, че инвестициите в ранното детско развитие са нещо много важно. А то започва от раждането на детето до 7 години. По думите й неравенството започва от раждането на човек. „Когато детето е родено в неравнопоставеност, тя много често се предава на следващото поколение. Ние сме хората, които можем да променим това. 28 години Фондацията избира фокуса на ранно детско развитие. 80% от човешкия мозък се формира до 3 г., а 90% до 5- годишна възраст". 

Снимка: Топновини

„Ако искаме да изолираме причината на един тийнейджър защо не се чувства добре в България, трябва да погледнем в първите 3 години от живота на детето“, допълни Шалапатова. Статистиката показва, че 42% от децата живеят в риск от бедност и социално изключване. 32 000 деца са с увреждане и трудности в развитието. Това е провокирало световните икономисти да изчислят, че инвестициите в ранно детство са  с възвращаемост 13%. Минимум 10 години са необходими, за да се развие едно дете.

Ползите от инвестициите в ранното детство са: социални, икономически и образователни. Ако искаме младите хора да се реализират днес е необходимо да им се помогне от ранна детска възраст“, изтъкна тя. „Ако искате да имате добра работна сила трябва да се инвестира, когато е рано. Ролята на бизнеса е да инвестира в инвеститори на социална промяна за дългосрочно развитие. Нито една компания не може да просперира в страна на бедност“, заяви Шалапатова.

Снимка: Топновини 

Силвия Костова, Началник корпоративни комуникации и маркетинг в Пощенска банка каза, че КСО трябва да бъде inline, трябва да бъдат надграждани. „Общите ценности са двигател на споделения успех. Ценностите изместват продукта. Равенство между половете, разнообразие на работното място, умения за успешен живот, опазване на околната среда, справедлива търговия“.

Тя разкри,че Пощенска банка не финансира фирми, които са с противоположни ценности. Не финансират фирми, които не опазват околната среда. Без ценности не могат да бъдат привлечени качествени служители. „Гордеем се с инициативата „Зелени заедно“ с Пощенска банка. Голямата стъпка е промяната на мисленето на нашите служители и оттам  на нашите клиенти.

От миналата година Пощенска банка работи по програма Dare to Scale с основен партньор и е първата по рода си в България, насочена към бизнеси с потенциал за растеж. По думите й имат много благотворителни каузи, сред които е и доброволчеството. „В програма „Заедно“ събират и даряват пари на болните си колеги, домове за деца и възрастни хора. Пощенска банка има много международни награди за CRS инициативите си“, каза още Костова.

Снимка: Топновини

Десислава Олованова - изпълнителен директор на McCannSofia – една от първите комуникационни агенции разказа за Кан Лайънс – най-големият фестивал за реклама в света, който се провежда се в Кан, с над 60-годишна история. По думите и има огромно значение дали си спечелил Кан или не. „Наблюдавам, че само социално-отговорни кампании печелят“, подчерта тя и посочи, че отражението от една такава награда е голямо, цялостните продажби на спечелилите компании скачат с 30%. Тъжната статистика е, че България няма нито една награда в Кан, а Косово има 5, Албания – 4. „В наши дни всичко навсякъде се подлага на съмнение, хората много малко вярват на институциите, медиите, политиците и социалните платформи“, изтъкна тя. Проучване на McCannот 2018 г. показва, че 81% от хората вярват, че глобалните брандове имат силата да направят света по-добър. Те вярват двойно повече на брандовете отколкото на политиците, а 72% са отворени брандовете да ги водят по пътя на социалната промяна.

Снимка: Топновини

Ивелина Рускова - Основател е на фондация „Мечта за дете“ разказа за своята 12-годишна битка да стане майка. „В България проблемът с демографската криза е голям. Естествено и жените, и мъжете с такива проблеми са много. Мисията на фондацията е да се раждат деца“, посочи тя. „Да родиш дете, да дадеш ново начало, няма по-свято нещо от това“, подчерта Рускова и изтъкна, че това е национална, голяма кауза, която може да бъде подкрепена и става дума за това не само да се правят инвитропроцедури, но и да се дават знания как да се предпазим от репродуктивни проблеми. По думите й когато човек прави нещо от сърцето си с много любов, тогава то си личи и резултатите са успешни. „Хората се интересуват от компаниите и фирмите,които се докосват до сърцата им, затова вярвам, че в България щесе появяват все повече социални каузи,които да работят за това да се раждат повече български деца“, посочи Рускова.

Снимка: Топновини 

Председателят на Управителния съвет на Фондация „Искам бебе“ Мария Янева разкри как се е родила идеята за създаването на инициативата и на фондацията. На 16 декември 2008 г. парламентът откзава да гласува за създаването на Фонд "Ин витро". На 1 април 2009 г. той вече е факт.

Защо КСО е навсякъде и под всички форми. „На мен ми отне 11 години да имам своето дете“, сподели Мария. Сред дарителите на инициативата им е депутатът Иван Миховски. „Той правеше всяка година благотворително рожденния си ден“.

Д-р Милен Врабевски е първият и постоянен дарител на кампанията „Искам бебе“. Адв. Владилен Миховски се включва в инициативата си с дарение след протестите от 2008 г. В периода 2016-2019 г. с каузата на Билла България към Фондацията резултатутът е 134 хил. лв. и 14 родени деца.

Снимка: Топновини 

Мария Яцин, маркетинг мениджър на КаусерФарма България разказа за добавената стойност във всяка компания. „Това е корпоративната социална отговорност“.

Как да избираме дейностите за КСО?

  • Мисията и ценностите, които проповядва всяка компания;
  • Адекватни на нуждите на общността кауза
  • Глобалната тенденция за опазване на околната среда

По думите й всяка 10-та продадена хранителна добавка в България е Допел херц. „Дейностите по КСО обединяват служителите. Когато служителите се припознават с ценностите на компанията са склонни да дават повече от себе си за кампанията. "Няма значение колко голяма е една компания и мащабът й, ако всяка бизнес единица се опитва да допринесе ще стане много по-бързо“, споделя Яцин.

Снимка: Топновини 

Росен Моллов и Димитър Стефанов са собственици на „Куик Карго България“ ООД и част от инициативата „Капачки за Бъдеще“. „Едно огромно количество капачки събрани от народа за народа – това постигнахме“, споделят те.

„Включихме се с логистичността на проекта. Успяхме с наше участие и това на транспортния бранш да закупим един кувиоз“, разказаха те. Целта им е да покажат добрите практики и да ги защитят сред техния бранш. „От спедитори се превърнахме в лектори“. Сред кампаниите, в които са участвали е й „Предай нататък“. Тази година освен капачки ще се събират и шишета.

Снимка: Топновини 

Даниел Делибашев е основател на  Фонда „Усмивка за Африка“ и разкри как от човек наслаждавал се на живота и опитал какво ли не, животът му се е прообърнал и е започнал да помага на децата от Африка. Той сподели колко малко е необходимо на тези деца, за да бъдат щастливи.

Снимка: Топновини 

Ивелин Михайлов от„Тогедър България“ - Защо да инвестираме в национално самосъзнание? „Всяка една компания е хубаво да развива националното самосъзнание на държавата, в която оперира“.

„Мога да постигна всичко само с хора от моята националност“, категоричен е той. „Когато има нация, няма да е необходимо да говорим за социална отговорност. Всеки ще може да помага на всеки и ще има за всички. Ще действаме на принципа на изобилието“, разкрива Михайлов.

Снимка: Топновини 

Арх. Пламен Мирянов от Фондация „Нашият дом е България“ разказа, че се занимава със създаване на видеа за българското самосъзнание. „Хората, които умеят да дават са по-силни и по-енергични“ е на мнение Мирянов.

Снимка: Топновини 

Мария Дойчинова, ръководител “ПР и комуникация“ на ЧЕЗ България, сподели опита си и разказа за каузата „Образование“, с която е ангажирана компанията й. „КСО е бизнеспрактика, която насърчава обществената и корпоративната социална отговорност. Тя цели създаване на добавена стойност за всички заинтересовани страни“, посочи Дойчинова.

Защо ЧЕЗ се е спряла на каузата „Образование“?

  • ЧЕЗ активно подкрепя учебните заведения.
  • ЧЕЗ си сътрудничи и партнира с Министерство на образованието и науките.

Програмите на ЧЕЗ са разделени на „Стани стипендиант на ЧЕЗ“( в търсене на млади таланти), Дуално образование, програма Работа в ЧЕЗ, ЧЕЗ Иновация, ЧЕЗ Академия“.

Дуалното обучение е много успешен модел в ЧЕЗ: за ученици, работодатели и за обществото.

Проектът им „Домино“ също се радва на успех. През 2019 г. са започнали сътрудничество с Фондация „Сирак“ и са дали първата стипендия.

Снимка: Топновини 

Телевизионният и радио водещ Ники Кънчев сподели за инициативите, в които постоянно участва и подкрепя. Той призова да има повече хора, които да помагат на тези в нужда. Повече вижте във видеото:

 

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Ключови думи
Най-нови Най-четени Най-коментирани