Създадоха преносимо устройство за откриване на бактерии в храна

20:40, 08 фев 20 / Любопитно 25 2960 Шрифт:

Специалисти от САЩ са разработили ново преносимо устройство, което може да извършва химически тестове върху проби от храна с цел откриване на вредни бактерии, съобщава сайтът Юрик алърт.

Разработката на специалисти от университета Пардю може да доведе до по-ефикасни начини за предпазване от хранителни отравяния.

Орехите са полезни за сърцето и червата

Устройството, описано в списание "Applied Optics", функционира католуминометър - инструмент за откриване на светлина. Приспособлението работи със смартфони и лаптопи, за да тества "на място", вместо в лаборатория, проби от храна за наличието на вредните бактерии Ешерихия коли.

Под въздействието на добавен химикал наличните микроорганизми излъчват светлина. "Целта ни беше да създадем технология, която позволява рентабилно, бързо, лесно и ефикасно откриване на причините за хранителни отравяния", обясняват специалистите.

За да тестват устройството, учените са заразили с Ешерихия коли закупена от магазин телешка кайма. Приспособлението успешно е открило бактериите в рамките на един ден.