КЗП съветва да анулираме пътуванията си в страни с коронавирус преди заминаването

11:17, 27 фев 20 / Общество 25 980 Topnovini

"Основният и най-важен съвет, който би трябвало да дадем, е да запазим спокойствие и
потребителско хладнокръвие. Да следваме съветите на експертите, както по отношение на
това, което трябва да направим, за да запазим здравето си, така и по отношение на това,  което разумно трябва да направим като потребители", каза председателят на Комисията за
защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред Нова телевизия. Той коментира напрежението около коронавируса и използването на ситуацията за спекулации от страна на търговци.

„От всичко, което виждаме, се оказва, че икономическите и социалните последствия на това, което се случва, са на този етап много по-големи, отколкото реалните проблеми със здравето“, добави Маргаритов.

Съмнения за коронавирус в Габрово, нови случаи в Гърция, Северна Македония, Германия и Норвегия

Маргаритов обясни, че ако сме си запазили пътуване в място на дестинацията, в което има
официално потвърдени форсмажорни обстоятелства поради наличието на коронавирус и това
пътуване е пакетно, т.е. закупено е от туроператор, има транспорт, настаняване, можем да си получим парите обратно изцяло. Според него уместно в такива случаи е туристите да заявят желанието си за анулация непосредствено преди заминаването.

„Започнаха да се задават въпроси: Ако например, пътуването е лятото на море и т.н., може ли още отсега? Нека и тук да подходим разумно". Ако за района, в който ще бъде нашето пътуване, не са обявени официално извънредни обстоятелства, Маргаритов посочи: „Тук също се създаде едно потребителско очакване, че веднага можете да отидете при туроператора и да вземете обратно това, което сте платили за въпросната почивка. Трябва да се следи ежедневно и ежеминутно каква информация излиза от официалните власти и за кои области има забрана да се ходи.“

Председателят на КЗП заяви, че икономическите последствия на този етап все още се отразяват предимно на търговците, но тепърва предстои те да се усетят и от потребителите. „Ще има и потребителска психоза. Но именно затова е важно да постъпим по-хладнокръвно. Не да се хвърляме в някакви по-скоро емоционални изблици, да сме наясно с това, че ситуацията е такава, че може да не успеем да планираме както обикновено своята почивка, че може да се наложи да изчакаме малко време да мине, за да видим как ще се развият събитията. В случая по-важното е да се погрижим за превенцията на здравето си, отколкото да се напрягаме за това, че не можем да си купим нещо по-евтино или че няма да отидем на море“, завърши той.

 

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани