Астрономи откриха планета, пораждаща мощни радиосигнали

21:20, 03 мар 20 / Култура и наука 25 1877 Topnovini

Международен екип от астрономи откри екзопланета, която създава мощни радиосигнали благодарение на взаимодействието си със звездата GJ1151, около която орбитира, съобщи Сайънс алърт и БТА.

Открита е планета, на която е възможно да има живот

Били извършени наблюдения с помощта на радиоинтерферометъра LOFAR, който сканира небето в ниския радиочестотен диапазон. Специалистите открили лъчение, което може да свидетелства за наличие на екзопланета край червено джудже, отдалечено на 26 светлинни години от Земята.

Взаимодействието между екзопланетата и червеното джудже напомня това между Юпитер и луната му Йо. То поражда радиоизлъчване с кръгова поляризация, което в ниските честоти може да има голяма мощност.

Тийнейджър откри далечна планета с две слънца

Магнитното поле на Слънцето, което е звезда от тип жълто джудже, не е достатъчно силно, а планетите са много отдалечени от него, за да се получи подобен ефект. Магнитното поле на червените джуджета е много по-силно.

Учените изключили възможността около GJ1151 да кръжи друга звезда, която също би могла да предизвика подобен ефект. По мнението им, откритата от тях екзопланета е скалиста и се завърта около звездата си за 1-5 дни.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Ключови думи