„Хъбъл“ откри неуловима черна дупка

21:40, 02 апр 20 / Култура 25 5094 Шрифт:
Редактор: ТопНовини Автор

С помощта на телескопа „Хъбъл“ астрономи успяха да открият непозната досега черна дупка, чиято маса надвишава 50 000 пъти размерите на слънчевата система, съобщи НАСА, предава БГНЕС.

Учените предполагат, че черната дупка има средна маса. Този обект вероятно е свързващо звено между черните дупки със звездна маса и супермасивните черни дупки, които са добре познати на астрономите.

Астрономите са открили мощно изригване на рентгеново лъчение още през 2006 г., но не могли да установят дали източникът се намира в нашата галактика или извън пределите ѝ. Учените допуснали, че става въпрос за разкъсване на звезда, която се е оказала твърде близо до относително малък обект със силна гравитация.

За първи път: Откриха галактика с три свръхмасивни черни дупки

Те насочили телескопа „Хъбъл“ към източника на лъчението, за да определят точното му местоположение. Оказало се, че лъчението идва от обект, който се намира в края на галактиката в съзвездие Водолей. Именно там, според учените, се намира и черната дупка с междинна маса.

Това не е първият обект от този вид. Подобни източници на рентгенови лъчения са открити в една от галактиките на съзвездието Феникс. Основната разлика се състои в това, че новооткритият обект разкъсва звездата на части, което потвърждава теорията, че става въпрос за крайно масивна черна дупка.

TOPNOVINI.BG призовава за дисциплинирано и отговорно поведение пред изпитанието COVID-19. Да се обединим около каузата да запазим живота и здравето на най-близките си.
#ОстаниВкъщи - спаси човешки живот!