Използва ли Lidl коронавируса, за да повиши продажбите си?

12:29, 12 апр 20 / Общество 25 10003 Шрифт:
Ивайло Митков

Докато трае извънредното положение те молим задължително да използваш количка, докато пазаруваш в магазина. Чрез нея постигаме спазване на дистанция между клиентите и така подпомагаме твоята сигурност. Благодарим за разбирането!

Това съобщение се появи изненадващо в събота, на официалния сайт на Lidl България. Дни по-рано редица граждани алармираха в социалните мрежи за странна и спорна противоепидемична мярка, наложена от веригата - клиенти без пазарска количка не се пропускат в обектите, независимо дали искат да си купят пакетче дъвки или нещо повече. Потребители твърдят, че в някои случаи правилото се спазва с изключителна грубост от страна на персонала на магазините.

От началото на извънредното положение Lidl се отличи като една от веригите със сериозен пропусквателен режим и задължителна дезинфекция на клиентите и дръжките на пазарските колички. Изискването от последните дни обаче поражда съмнения, че търговската верига използва ситуацията около пандемията с COVID-19, за да увеличи продaжбите си. Използването на голяма пазарска количка е възможно да подтикне потребителите да закупят повече стоки от тези, които са имали намерение да вземат преди влизане в обекта.

Снимка: TOPNOVINI

Проверка на TOPNOVINI показа, че от обектите на Lidl са изчезнали малките колички и клиентите имат възможност да се сдобият единствено с големите пазарски съоръжения на веригата. Няма възможност потребителите да използват собствени колички, дори и да бъдат дезинфекцирани. Ако клиентите не са сред редовните посетители на сайта на Lidl и не са видели скромните съобщения на витрините, рискуват да се редят на дълга опашка и при стигане на входа да бъдат върнати обратно. Ситуацията би била доста неприятна за възрастни и трудноподвижни клиенти, пазаруващи във времевия прозорец до 10:30.

Мярката на търговската верига е спорна и по друга причина - местата, на които са събрани количките, често са затънали в мръсотия, а самите колички се дезинфекцират единствено в зоната на дръжките. Ако клиент на Lidl е без ръкавици и намести нещо в предната част на количката, има реалната възможност да се “здрависа” с предишните й ползватели.

Редица потребители споделят гнева и възмущението си в страницата на Lidl България в социалната мрежа. Така, например, Ивайло Кехайов заявява:

“Възмутен съм от задължителните взети мерки за безопасност. Влизането в техните магазини задължително вече е с колички, дори за един хляб, шоколад или запалка. Аз пък от мерки за безопасност не искам да пипам мизерните колички и като потребител виждам скрита подцел: да пълним количките, оборота да не пада. Дано не дойде ден, българите да почнат да пазаруват, като испанците, да пълнят количките и да отказват да плащат. Успех Ви желая, ще изчакам да отмените заповедите си.”

 

 

Потребителят Irina Gancini допълва:

 “Към 10.20 днес една лелка охранителка ми се развика "Само над 60г., вие като ви гледам нямате и 18". Почудих се да благодаря за комплимента или да я нахокам с подобен на нейния тон. Не бях съобразила времето. След секунда влезе един дядо и тя почна и по него да крещи "Вие няма да си направите труда да прочетете, но си има правила. Вече всички влизат с колички. Не ме интересува дали сте дошли за хляб или на разходка...".

Е, хубава работа. И аз не искам да им пипам мизерните колички. Евала за вътрешни мерки, нека си ги взимат, но отношението им към клиентите не е нито топло, нито професионално и "благодаря" мога да им кажа само под формата на "Не, благодаря". Мен ме загубихте. Успех и да бъдат здрави!”

Снимка: TOPNOVINI

Ди Костова продължава да описва ситуацията в магазините на Lidl по следния начин:

 “И аз съм възмутена от задължителните мерки - задължително е влизането с количка! Ок, съгласна съм, но как ще ме задължите да пипам количка, която не е дезинфекцирана, гарантирате ли?! Всички колички струпани на едно, всеки взима и връща от едно място. С тази количка мислите, че се спазва дистанция ли-грешите, клиентите си ги оставят до щанда, разглеждат, избират, в случая няма дистанция!”

 

 

 

Потребителят Kristina Kris пък се обръща директно към главния изпълнителен директор на Lidl България Милена Драгийска:

“Г-жа Милена Драгийска били била така добра да ми разясни защо е задължително да влизам с количка в магазина??? В кой закон точно е въведено това изискване? И защо някакъв чичко-охрана ми се държи арогатно на входа????? Аз съм клиент!!! Чакам да ми отговорите ясно и точно до утре. После почвам да пиша на борда, надзорния съвет и акционерите на Лидл!!”

 

Спорното разпореждане изнервя не само клиентите на Lidl. Служител в един от столичните обекти на веригата, пожелал да запази анонимността си, заяви пред TOPNOVINI.BG, че скандалите относно количките са вече неизменна част от работата на филиалите.

И докато из социалните мрежи вече се шегуват, че Lidl наистина работи за #Вкъществуване на клиентите си (по хаштага, който веригата използва в рекламната си комуникация), интересно би било дали здравните власти ще се самосезират за измеренията на странната “противоепидемична” практика. Особено, когато Lidl гордо демонстрира на сайта си, че заедно с Kaufland са дарили 300 000 лв. на Министерството на здравеопазването, за закупуване на респиратори.

TOPNOVINI.BG ще продължи да следи темата, търсейки коментар от Lidl България и отговор на следните въпроси:

  1. Плод на маркетингово/бизнес решение ли е задължението клиентите на веригата да влизат в обектите само с колички?
  2. Защо е нужна тази мярка, след като не присъства сред официалните разпоредби на държавата, касаещи борбата с коронавируса?
  3. Защо в момента в обектите на Lidl България са достъпни единствено големите пазарски колички?
  4. Спазва ли се забраната за влизане без колички във всички обекти на веригата, без изключения?
  5. По какъв начин гарантирате чистотата и дезинфекцията на пазарските колички в цялост, както и на зоните, в които стоят?
  6. Достатъчно добре ли е комуникирана в последните дни забраната за влизане без количка в Lidl?

Редакцията на TOPNOVINI е готова да отрази мнението на търговската верига.

TOPNOVINI.BG призовава за дисциплинирано и отговорно поведение пред изпитанието COVID-19. Да се обединим около каузата да запазим живота и здравето на най-близките си.

#ОстаниВкъщи - спаси човешки живот!

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама