Европейската комисия временно освободи България от част от изискванията, свързани с работата на превозвачите. Решението идва в отговор на молба от страната ни.
България е поискала да приложи гъвкавост по правилата за управление, сроковете за почивка и почивките по време на работа, отбелязва Комисията, цитирана от БНР.
Росен Желязков: 85% от големите превозвачи не функционират
Времето за шофиране се увеличава до 11 часа дневно. Максималният период, след който трябва да има задължителна почивка от 45 минути, нараства на 5 часа и половина.
Снимка: Pixabay
Разрешава шофьорите да ползват два последователни намалени периода за почивка от поне 24 часа седмично при определени условия. По-конкретно това е позволено, когато водачът ползва поне 4 почивни периода седмично в продължение на 4 последователни седмици, от които поне два да бъдат редовни седмични периоди за почивка.
Дава се възможност водачът да ползва редовната седмична почивка в кабината, ако тя разполага с подходящи условия за спане и превозното средство е неподвижно. Разрешението важи до 31-ви май.
TOPNOVINI.BG призовава за дисциплинирано и отговорно поведение пред изпитанието COVID-19. Да се обединим около каузата да запазим живота и здравето на най-близките си.
#ОстаниВкъщи - спаси човешки живот!
Добави коментар