„Това, което не може да се случи в дигитална среда, ще се проведе в класните стаи и в университетските аули“, заяви пред БНР министърът на образованието Красимир Вълчев.
Той поясни, че там, където има най-много кандидати за едно място, е удачно изпитите да се проведат на място, както е при медицината, например. По думите му трябва да бъдем предпазливи в предстоящите седмици, дори да има подобрение в ситуацията.
Министърът съобщи, че окончателните дати за изпитите ще бъдат обявени в понеделник, но вероятно държавните зрелостни изпити ще се проведат през първата седмица на юни, а националното външно оценяване – третата седмица на юни.
Това няма да забави издаването на документите за кандидатстване във висшите училища. „Няма единна скорост на преподаване в различните училища. Със сигурност на изпитите ще се включва материал и от дистанционното обучение. Но ще подходим на принципа да включим по-малко материал“.
СБЛЪСЪК: „За“ и „против“ учениците от 7 и 12 клас да се върнат в клас?
„Тази седмица близо 30 деца, които са в 7 и 12 клас, бяха в условията на карантина. По време на матурите и оценяването вероятно между 20 и 30 деца може да бъдат възпрепятствани да проведат изпити. Единият вариант е по същото време, но в други условияр те да положат изпитите, другият вариант, особено за дванадесетокласниците, е да се явят на втора сесия в края на август“.
Министърът е категоричен, че външното оценяване след 4-ти и след 10-и клас е необходимо за диагностика на резултатите, защото е важно да се анализират образователните дефицити на учениците. За близо 75% от учениците дистанционното образование е по-интензивно в сравнение с присъствената форма, стана ясно още.
До 2028 година Министерството на образованието и науката има за цел над 90% от учебното съдържание да бъде визуализирано. „В следващите десетилетия трябва да търсим синергия, баланс и ефективен микс между дигитално и традиционно. Професиите ще търсят този микс“, допълни министърът на образованието.
Добави коментар