От гражданската организация „Спаси София“ публикуваха разследване за хаотичното стопанисване на шестте подземни и наземни паркинга в района около НДК. „Проверката ни установи стряскаща безстопанственост от страна на Столичната община, на чиито терени се помещават паркингите. Вместо стопанисване от страна на общинското дружество ЦГМ, паркингите са затворени или раздадени на частници, а цените са далеч по-високи от тези в Синя зона. Като резултат, улиците около НДК са задръстени от коли, а подземните паркинги стоят полупразни“, каза Андрей Зографски от „Спаси София“, съобщиха от организацията.
Снимка: "Спаси София"
По думите на градските активисти около НДК са построени три подземни гаража с общ капацитет от около 800 места. Най-големият от тях се намира при бул. „Фритьоф Нансен“, но заради високите цени стои полупразен и се е превърнал в място за складиране на излезли от употреба автомобили. Те споделят, че цената за месечен абонамент там е около 200 лв. – драстично повече от цената за годишна винетка в Синята зона на цена 150 лв.
Голяма част от втория голям подземен паркинг, намиращ се при бул. „Витоша“, е отдадена под наем на частни фирми за печатарски цех. Третият подземен паркинг с вход откъм бул. „Пенчо Славейков“ пък изобщо не работи. „Далеч по- разумно е Общината да влезе във владение на собствените си терени и да прекрати договорите с частните оператори. Глупаво е да имаме печатница в центъра на София, където имаме сериозен проблем с паркирането или пък да имаме общински паркинг, който не работи. Двата наземни паркинга на ЦГМ трябва също да се приобщят към Синята зона, за да може да важат същите правила както в останалата част на зоната“, обясни общинският съветник Борис Бонев.
Снимка: БГНЕС
От „Спаси София“ поясняват, че са изпратили искания до районните кметове, ЦГМ, Столичната община и държавата да им бъдат предоставени договорите, условията и сроковете за отдаването на паркингите. Целта е всички паркинги около НДК, с общ капацитет над 1000 места, да се върнат обратно за управление към Общината и да станат част от Синята зона със същите условия за ползване от гражданите. Така ще бъдат прибавени значителен брой места към градското паркиране в тази част на центъра, а живущите в района около НДК ще бъдат съществено улеснени.
„Докато спорим за 40-те места за паркиране, които се намаляват с реорганизацията на бул. „Патриарх Евтимий“, за да получим по-бърз градски транспорт и свързана велосипедна мрежа, тук имаме възможност да получим над 1000 допълнителни паркоместа. А съвсем скоро ще предложим и 10 терена в кварталите, подходящи за изграждане на монтажни паркинги с капацитет от 4000 места. Щом имаме отговорите ще внесем доклад в СОС. Крайно време е Общината да започне да инвестира в подобряване на паркирането в града, вместо да стои безучастна“, каза Борис Бонев.
Добави коментар