Акцент на деня: Господ да пази строителите

17:30, 24 юни 20 25 3605 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Пореден инцидент с работници при строителството на голям инфраструктурен проект. За щастие се размина без жертви. Трима души бяха затрупани при срутване в тунел „Железница“ по трасето на автомагистрала „Струма“.

Всички бяха извадени и откарани в благоевградската болница. Единият от мъжете е със счупени ребра и контузия на белия дроб. Той е настанен в реанимация, но не е с опасност за живота. Другият е с травма на корема и е настанен в Хирургията.

Срутила се е скална маса при изграждането в южната част, съобщи строителят „Джи Пи Груп“. Инцидентът се е случил между 10:30 и 10:40 часа.

Снимка: БГНЕС

Премиерът Бойко Борисов лично пристигна в Благоевград, за да провери състоянието на пострадалите работници. Заедно с премиера бяха и регионалният министър Петя Аврамова, шефът на ВМА проф. ген. Венцислав Мутафчейски, както и вътрешният министър Младен Маринов.

Лекарите на място увериха премиера, че за момента няма опасност за живота на пострадалите. Те са в стабилно състояние и се чакат резултатите от изследванията, които са им направени, за да бъдат установени всички евентуални травми.

"Единият мъж е в стабилно състояние, с фрактура на дясна бедрена кост с незначителни тъканни повреди. Стабилна хемодинамика, показателите са добри и задоволителни", коментираха медиците.

Друг лекар докладва, че вторият пострадал е с лека травма на корема, направени са необходимите изследвания. Вторият мъж е с три счупени ребра, гръдна травма на засегнат бял дроб, но опасност за живота му няма.

"Направени са консултации с ген. Николай Петров, който е на смяна във ВМА и той е дал своето становище. Радостното е, че всички пострадали са без опасност за живота", обясниха лекарите, а Борисов им благодари за грижите.

Ген. Мутафчийски предложи двамата от по-тежко пострадалите да бъдат преместени в софийска болница и трябваше да се организира транспортирането им.

Снимка: БГНЕС

След като посети лечебното заведение, премиерът се отправи и към мястото на инцидента. Той разговаря с работниците. Засега причината за срутването не е ясна.

Съоръжението се строи в момента от фирма „Джи Пи Груп“. 2 километра тръби трябва да свържат северната с южната част, които трябва да се срещнат по средата. На този етап пробиването е на около 400 метра от северната страна.

При стартирането на строежа на тунела стана ясно, че работниците се трудят в тунела 24 часа, на три смени. Предвидено е в съоръжението освен пътните платна, да бъдат изградени и автомобилни преходи, които ще се използват само при аварийни ситуации. Наред с това съоръжението ще разполага и с пешеходни преходи. Ще има и автомобилна връзка, която ще се използва само от Спешна помощ и пожарната.

Очаква се тунелът да бъде завършен през пролетта на следващата година, а през март 2022 г. трябва да бъде приключено и строителството на целия ЛОТ 3.1 от Благоевград до Крупник.

Снимка: БГНЕС

Това не е първият инцидент в новостроящия се тунел. В средата на февруари работник пострада по време на нощната смяна. Мъжът, заедно със свои колеги, монтирал арматурна мрежа за укрепване на стените в самия тунел. В този момент върху него се свлякла земна маса, която затрупала краката му. Пострадалият получил разкъсване на ставните връзки на едното коляно.

В средата на февруари тази година двама работници загинаха при трудова злополука по време на строителнити дейности на магистрала "Хемус". Инцидентът стана в района на търговищкото село Буховци, в участъка от Белокопитово до Търговище. На мястото по проект е предвидено да бъдат построени три виадукта. Работниците е трябвало да доизградят колона. Те поставяли кофраж, имало е и скеле. Кофражът и скелето обаче поддали и работниците паднали от голяма височина. Починалите, които са на 42 и 51 г., са служители на шуменска фирма. Единият е от село Врани Кон, а другият - от град Върбица. 

Инциденти имаше и при строителството на магистралите "Струма" и "Люлин", както и при ремонтни дейности на "Тракия".

Подобни строителни злополуки се случват по цял свят. Това може да сполети и най-добре обучения стоителен екип, при всички взети и спазени мерки за безопасност, които са безсилни срещу природата.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама