Центърът за градска мобилност (ЦГМ) иска кредит от 15 млн. лв. от Българската банка за развитие. Проведени са предварителните разговори и вече има готов договор. Заемът е за 60 месеца с 9-месечен гратисен период, това става ясно от доклад, внесен за разглеждане в Столичния общински съвет.
"Зелени улици“ за пешеходците в София през летните уикенди
Аргументите за искания заем са, че дружеството трябва да извърши разплащания, а има доста пропуснати приходи заради епидемията от COVID-19. По време на извънредното положение е намалял пътникопотокът, а също и продажбата на превозни документи - билети и карти. Заради мерките срещу разпространението на COVID-19 са въведени ограничения и някои от услугите и дейностите по продажба на документи са били временно спрени, като например шофьорите не продаваха еднократна карта за пътуване, а също и билети.
Като се съпостави периодът на извънредното положение със същия през 2019 г., пропуснатите приходи са за около половин милион лева месечно само от продажба на превозни документи. През април т. г. ЦГМ е реализирало продажби за 4,061 млн. лв., което е двойно по-малко от заложените 8,4 млн. лв. в транспортната задача. През май обаче разликата между реализация и задача е само около 1 млн. лв.
Снимка: БГНЕС
От „Спаси София“ обаче се обявиха против тегленето на заема. Според тях загубите в градския транспорт и паркирането са факт, но проблемите няма да се решат само с вземането на поредния заем. „Необходими са сериозни реформи не само в структурата на дружеството, но и на начина, по който е организирано платеното паркиране. Категорично сме против нови задължения, които всички софиянци ще плащаме години наред, без да бъдат запушени течовете и без да се подобри работата и ефективността на ЦГМ”, посочват от „Спаси София“. Те искат пълна ревизия и нов независим одит на ЦГМ.
Добави коментар