"В това време на пандемия потреблението намаля, но пък се отвориха нови пазарни ниши", каза пред БНТ Димитър Маргаритов от Комисията за защита на потребителите.
И посочи, че пазаруването онлайн се е увеличило, поръчването на храни и продукти за доставка до дома. Контролната дейност на Комисията се е адаптирала към тези нови предизвикателствата и са осъществявали проверки в извънредното положение.
"Имаме над 1000 проверки, които са тематични както по отношение на онлайн търговията, така и по отношение на това, че доста стоки, които преди това не бяха пазарувани толкова често, се явиха стоки от първа необходимост - предпазните маски, дезинфектанти - заговори се за спекула", подчерта Димитър Маргаритов.
Според него са се справили със ситуацията и са успели да запазят пазара сравнително спокоен и доста разумно минаваме през тази извънредна ситуация.
В тази обстановка, когато хората все повече разчитат на онлайн търговията, в комисията е необходим по-голям административен капацитет за проверка на този тип пазаруване.
"Нарушения много нямаше", призна Димитър Маргаритов.
Има туристически сезон, въпреки епидемиологичната обстановка, и са започнали проверки по плажовете.
Добави коментар