Софийска окръжна прокуратура започна предявяването на обвинения за тежката катастрофа край Своге на 25 август 2018 г., при която загинаха 20 души, съобщиха от държавното обвинение. Като обвиняеми по делото са привлечени осем души.
Снимка: БГНЕС
Шофьорът на автобуса - Григор Григоров, е обвинен, че е нарушил правилата за движение по пътищата и така е причинил смъртта на 20 души, както и телесни повреди на други десетима. През 2018 г. той беше привлечен като обвиняем за това, че е нарушил правилата за движение като е шофирал с по-висока от разрешената скорост (53,5 км/ч при максимално допустими в конкретния участък 40 км/ч) и по непредпазливост е причинил телесна повреда и смъртта на повече от едно лице.
Снимка: БГНЕС
Обвинения има и за петима от екипа, ремонтирал пътя край Своге. Изпълнителният директор на „Трейс Своге” Бисер Иванов, служителите на фирмата С. Трифонов (началник на асфалтовата база в Костинброд) и И. Иванов (технически ръководител на проекта), както и Стела Попниколова (шеф на дирекция “Управление на проекти, финансирани с кредитни инвестиции” в АПИ) и Михаела Томова (инженер и член на екипа за строителен надзор на „Пътконсулт 2000“) са обвинени, че са нарушили изискванията за добро качество на ремонта на път II-16 „Своге – Нови Искър“, Участък 3.
От събраните доказателства по делото е установена и техническа причина за възникване на пътно-транспортното произшествие - значително намален коефициент на сцепление между гумите и асфалта, дължащ се на лошото му качество. Направените експертизи показват, че грапавостта на пътното покритие е незадоволителна, а съпротивлението на хлъзгане е по-малко от минимално допустимото. Установено е, че пътят в района на катастрофата е следвало да бъде обезопасен със стоманени предпазни огради с висока способност на задържане, а в проектната документация дори не е било предвидено поставяне на еластична предпазна ограда.
Снимка: БГНЕС
Обвинения са повдигнати и на двама членове на УС на АПИ – Дончо Атанасов и Светослав Глосов. В хода на разследването е установено, че двамата не са изпълнили служебните си задължения с цел да набавят облага за Дружество по закона за задълженията и договорите и от това са настъпили значителни вредни последици. Облагата се изразява в неизвършване за сметка на дружеството на ремонт за отстраняване на констатирани дефекти, заради които се създава реална опасност от по-дълъг спирачен път и загуба на стабилност на МПС при маневра, вследствие на намаленото съпротивление на хлъзгане.
Добави коментар