Намалява броят на децата, постъпващи в първи клас и броят на децата, кандидатстващи за първи клас в училищата от централната градска част на Сливен, сочи анализ на Общината на база данните от електронната система за прием през последните три учебни години. Въпреки очертаващата се тенденция за намаляване броя на постъпващите в първи клас, Община Сливен не предвижда закриване на училища и такъв въпрос не е поставян на дневен ред.
Централният район обхваща СУ „Пейо Яворов“, НУ „Васил Левски“, ОУ „Димитър Петров“ и ОУ „Иван Селимински“. Остават свободни места в първите три от училищата, въпреки намаления брой паралелки в СУ „Пейо Яворов“ – 19 свободни места, и ОУ „Димитър Петров“ - 7. В НУ „Васил Левски“ свободните места са 9. Към момента в централната градска част има класирани 242 деца и 39 свободни места за първокласници. 20 процента от класираните деца са с адресна регистрация извън район Централен.
НУ „Васил Левски“
През последните две години в ОУ „Димитър Петров“ броят на паралелките плавно е намален, за да може училището поетапно да премине изцяло на целодневен режим при оптимално използване на наличния капацитет на сградата. ОУ „Д-р Иван Селимински“ също поетапно намали броя на паралелките и от учебната 2019/2020 година премина изцяло на едносменен режим на обучение.
Учениците от СУ „Пейо Яворов“ също се обучават на една смяна. На двусменен режим в централен район е единствено Начално училище „Васил Левски“. Училището разполага с 9 учебни помещения и възможното оптимизиране на паралелките ще доведе до успешно преминаване на полудневна организация на учебния ден, без това да се отрази на приема на ученици и работата на училището.
Почти всички от училищата в останалите райони на града са преминали на едносменен режим, включително и големи училища с добра материална база и намален прием. Освен в НУ „Васил Левски“, на две смени учат все още учениците в ОУ „Братя Миладинови“, ОУ „Юрий Гагарин“, а в ОУ „Христо Ботев“ процесът поетапно се въвежда, като е осигурено целодневно обучение за първи и втори клас.
Добави коментар