Откриха кости от нов вид динозавър на остров Уайт

20:00, 12 авг 20 / Любопитно 25 2205 Шрифт:
Юлиан  Тодоров Редактор: Юлиан Тодоров

Палеонтолози от университета в Саутхемптън откриха нов вид динозавър от семейството на тиранозаврите. Той е живял на Земята преди 115 милиона години, съобщава „Скай нюз”, предава БГНЕС.

Учените са изследвали четири кости, открити на британския остров Уайт миналата година. Изводът е, че те принадлежат на неизвестен досега на науката динозавър. Учените смятат, че е живял през периода креда и принадлежи към семейство тераподи, към който спадат и тиранозаврите. Дължината на новооткрития вид е достигала 4 метра, а учените са му дали името Vectaerovenator inopinatus.

„Данните за тераподите в Европа от периода креда не са много и затова е интересно да се разшири информацията за видовото разнообразие на динозаврите от тази епоха”, смята Крис Баркър, който ръководи проучванията.

Медията припомня, че през 2019 г. на остров Уайт са открити четири кости от шията, гърба и опашката на динозавъра. По-късно експертизата доказала, че вкаменелостите вероятно са част от един и същ динозавър, който е обитавал северното крайбрежие на острова.