В София има над 2500 спирки на градския транспорт, като много от тях са без навеси и пейки. Намерението на общината да се отдадат на концесия не се осъществи напълно.
„Това, макар да не е от най-сериозните проблеми на столицата, през есенно-зимния сезон дразни хората“, коментира пред БНР Калоян Паргов, зам.–председател на Комисията по транспорт в Столичната община и лидер на столичните социалисти.
Почти година след местния вот: Проблемите в столичния транспорт все така бетонирани
„Общината напразно обеща, че ще реши този проблем. Общият брой спирки са 2700, от тях с навеси са 1007, което е под 50% от общият брой. 590 от навесите са собственост на Центъра за градска мобилност и отговорността да ги поддържа е тяхна. 125 спирки са дадени на една рекламна компания, има на столичния електро и автотранспорт, а има и такива, на които никой не е собственик. И така започва хаосът и безхаберието", заяви Паргов.
"От ГЕРБ предложиха да се използва т.нар. концесия за спирко реклама, която да даде възможност на рекламни компании да поддържат спирките, но вече три години това не се случва. От тези 1007 спирки едва 200 са рекламно рентабилни и този подход очевидно няма как да се реализира", поясни Паргов.
От "Спаси София" настояват за нов автобус, свързващ южните квартали
"Ние имахме друго предложение. Столичният общински съвет да възложи в следващия бюджет на ЦГМ да изгради цялостна концепция по проблема и да поеме отговорността за изграждането и поддръжката на всички тези спирки. Те да имат един единствен собственик. А те ако искат могат да ги отдават за търговски площи", припомни той.
По думите на Паргов инвестицията ще струва не повече от няколко милиона лева и в рамките на една година проблемът ще се реши изцяло.
От Столична община и ЦГМ отказаха коментар по темата.
Добави коментар