След години съдебни производства германски съд даде зелена светлина за изграждането на най-дългия подводен железопътен тунел в света- Фемарн Белт, който ще свързва Дания и Германия.
Инфраструктурата с дължина близо 18 километра, която трябва да бъде отворена през 2029 г., ще свързва датските острови Лоланд-Фалстер на юг от Копенхаген с германския регион Шлезвиг-Холщайн, преминавайки под Балтийско море.
Докато работата от датска страна трябва да започне на 1 януари 2021 г., работата от германска страна все още предстои след години съдебни действия. Алианс на природозащитниците, загрижени за потенциалните дълготрайни щети върху екосистемите, както и фериботните компании, засегнати от конкуренцията на автомобилния транспорт, забавиха проекта с дела в германските съдилища, съобщи БГНЕС.
Висшият административен съд на Германия обаче отхвърли аргументите им, като заяви, че не се очакват големи рискове или щети, нито за морския транспорт, нито за природата. Европейският съд (ЕС) трябва да се произнесе по въпроса през ноември и все още може да задейства спирачките за проекта.
Добави коментар