Асим Адемов: В ЕС няма място за втора категория потребители

09:36, 10 ное 20 / Политика 25 1928 Шрифт:
Цветилена Симеонова Редактор: Цветилена Симеонова

В ЕС няма място за втора категория потребители. Това заяви евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Асим Адемов на проведената по инициатива на него и неговите колеги Роза Тун (ЕНП, Полша) и Кристина Маестре (С&Д, Испания) двучасова онлайн дискусия на тема „Двоен стандарт при храните. Да се справим заедно!“.

Уебинарът е част от поредицата дискусии на Европейския форум на храните (ЕФХ). В рамките на дискусията бе потърсено и мнението на потребителски асоциации от Полша, Румъния и Италия, на представители на големи вериги търговци на едро и дребно, както и на мултинационални компании с богат асортимент от продукти, предлагани на европейския пазар.

Участниците в онлайн дискусията подчертаха, че крайната цел за всички е да се защити доверието на потребителите към качеството на продуктите, които консумират като не се допускат подвеждащи практики при предлагането на продуктите от една и съща марка на различните географски пазари“, написа Адемов във Facebook.

В приветствието си към участниците той припомни призива на бившия председател на ЕК Жан Клод Юнкер от речта му за Състоянието на Съюза през 2017 г., че в „Съюз на равни не може да има втора категория потребители“. „В Полша, България и в редица държави от Централна и Източна Европа двойното качество бе обект на оживени дискусии през последните години, вкл. бяха изразени опасения за разделение по оста Изток/Запад“, подчерта още Адемов.

В търсене на отговор на съществуващите притеснения по темата, в рамките на уебинара бе представен постигнатият напредък и предприетите мерки на европейско и национално ниво за борба с двойните стандарти. В потребителски асоциации от Полша, Румъния и Италия, на представители на големи вериги търговци на едро и дребно, както и на мултинационални компании с богат асортимент от продукти, предлагани на европейския пазар.

В заключение участниците в уебинара се съгласиха, че двойното качество може да бъде преодоляно единствено в тясно сътрудничество между производители, търговци и потребители, тъй като всички са взаимосвързани по веригата за доставка на храни. Организаторите на уебинара подчертаха, че крайната цел за всички е да се защити доверието на потребителите към качеството на продуктите, които консумират като не се допускат подвеждащи практики при предлагането на продуктите от една и съща марка на различните географски пазари.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама