80% от българите смятат годината за лоша, 44% са песимисти за следващата

09:41, 14 дек 20 / Общество 25 1110 Шрифт:
Биляна Иванова

В контекста на пандемията има сериозен спад на хората, които са се чувствали щастливи през 2020 година. 46% тази година са били щастливи, 44% казват, че не са били щастливи, обобщи социологът Евелина Славкова от изследователски център „Тренд“.

Коронавирусът се е отразил върху субективното чувство за щастие, сочат изводите на социолозите от третото издание на традиционното проучване на „Тренд“ в края на годината.

В разрез с обичайно по-положителните оценки в края на годината, сега 80% смятат, че настоящата година е била лоша, едва 10 на сто я определят като добра за страната. Двоен е скокът спрямо миналата година на хората, които виждат 2020-а като лоша.

В сравнение с минали години по-малък е и процентът на хората, които очакват по-добра следваща година. 44% не очакват 2021 г. да е по-добра, 32 на сто са позитивно настроените.

Хората са станали по-предпазливи в битката с коронавируса. На фона на здравните страхове икономическите са по-сериозни, сочи още проучването на „Тренд“. Увеличил се е делът на хората, останали без спестявания.

Снимка: CanStockPhoto

В един момент икономическите последици, икономическият страх започва да измества здравния страх, който се насади през втората вълна“, коментира Евелина Славкова пред БНР. 

Увеличил се е и делът на хората, които изпитват несигурност и не знаят кога всичко около пандемията ще приключи. Като позитив на сегашната ситуация запитаните от „Тренд“ открояват това, че са стояли повече време у дома със семействата си.

В края на годината хората обикновено са по-позитивно настроени. И сега всеки иска да празнува, но хората ще се ограничат, смята Славкова. Предстои „Тренд“ да огласи данни за празничните нагласи на българите преди Коледа и Нова година.

Точно в момента обществото не мисли за избори, на дневен ред са сметките и оцеляването, обобщи Евелина Славкова.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама