Социален експеримент: Каква е цената на фалшивата известност в социалните мрежи

19:30, 22 фев 21 / Любопитно 25 2111 Шрифт:
Цветилена Симеонова Редактор: Цветилена Симеонова

Колко време и пари са нужни, за да превърнеш един човек, следван от не повече от 1000 души, в знаменитост с над 250 000 последователи в Instagram?

Социален експеримент, проведен от американския журналист Ник Билтън, показва колко лесно се купува популярността онлайн. В документалния филм на HBO "Фалшива слава" той избира с кастинг трима души, които мечтаят да станат известни. Залавя се да ги направи такива, купувайки им фалшиви последователи, фалшиви лайкове и коментари. До края на експеримента остава една от тях - амбициозната актриса Доминик Дрънкман.

Защо TikTok е толкова привлекателна социална мрежа за младите

"Решихме да направим кастинг, наречен "Искате ли да сте известни?". Бяхме шокирани колко много хора откликнаха - 5000 отговориха, стотици се явиха на място - и това само в рамките на 24 часа", разказва Билтън пред bTV.

"Една от причините хората да са толкова обсебени от известността е вярването, че тя е бърз път към успеха. Смятат, че тя върви в комплект с парите и с това да имаш фенове, които те обожават", допълва той. "Истината е, че реалността е друга - когато работиш с истински знаменитости, разбираш, че те се чувстват клаустрофобично в собствената си известност, те са нейни затворници. А останалите - тези, които се правят на известни, при тях всичко е постановка, за която разказваме във филма", казва Билтън.

Facebook блокира новинарския поток в Австралия

"Просто отивате в Google и пишете: Купи последователи и лайкове в Instagram, Facebook и Twitter. Всичко е там - плащате и готово. Мисля, че това е индустрия за милиони", заявява той. "Големите технологични компании не правят нищо, за да го спрат, защото нямат интерес да се види, че много от потребителите в техните платформи не са истински", допълва Билтън. "Мисля, че ще е нужно законодателно решение, за да бъдат принудени компаниите да направят нещо по въпроса. Или пък рекламодателите да започнат да задават въпроси. Защото сами по себе си компаниите нямат мотивацията да разрешат въпроса, който са създали", казва той.

"Ако погледнете платформа като Instagram, например, която има 1 млрд. потребители, може би 400 млн. от тях са фалшиви - ботове, не са реални. Ако Instagram реши да се освободи от ботовете си, ще загуби половината от потребителите си - затова те нямат мотив да го направят", допълва Билтън.

Facebook на 17 години - социалната мрежа, превърнала се в социален феномен

"Докато в продължение на две години работих по филма, виждах, че "истинските" инфлуенсъри, с които се срещах, купуваха същите неща, които купувах и аз. Нещо, за което не бих подозирал, ако самият аз не се бях захванал да го правя. Мисля, че много рекламодатели нямат представа, че имат отношения с хора, които просто не са реални", казва той.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама