За никого не е тайна, че Директивата за заплащане на такси от тежкотоварни автомобили, известна също като „Евровинетка“, стана повод за разгорещени дебати както в Съвета, така и в ЕП. Това написа във Facebook евродепутатът от групата на Европейските консерватори и реформисти Ангел Джамбазки.
Според него преди да се приеме Директивата трябва да се разгледат някои ключови въпроси:
Оценка на въздействието на новото законодателство върху концесионните договори и по този начин необходимостта да се защити публичната страна срещу евентуалната необходимост от плащане на щети.
Необходимостта от поддържане на опцията за винетка въз основа на критерия за време. „Държавите членки трябва да имат гъвкавостта да избират между винетка време спрямо разстояние в зависимост от техните национални особености“, подчерта Джамбазки.
Джамбазки критикува Брюксел за термина „неурегулирана миграция“
Трябва да се вземе предвид пропорционалността на разходите и увеличаването на цената за потребителите. „Подходът, базиран на време, не е идеален, но въпреки това гарантира, че „замърсителят плаща“ и „потребителите плащат“, което е в основата на цялата идея“, посочи той.
„Крайната цел е да улесним бизнеса, защото така улесняваме и крайният потребител. Колкото по-лесно транспортните предприятия могат да минават безпрепятствено сухопътните граници, толкова по-бързо и крайните потребители ще могат да получават стоките, за които са заплатили“, подчерта евродепутатът.
Добави коментар