Новият топ приоритет на правитеслтвото за новия програмен период - тунелът под връх Шипка ще струва с няколко десетки милиона повече, отколкото се очакваше. Това стана ясно, след като днес в АПИ бяха отворени ценовите оферти за проектиране и строителство на тунела.
Миналата година бе обвяно, че цената на обществената поръчка ще е 240 млн. лв. като дори се очакваше тя да бъде намалена. Най-ниската от подадените оферти обаче надхвърля тази цена с около 118 млн. лв.
Подадените оферти са общо четири
Най-ниската цена от 358 020 000 лв. с ДДС е подадена от ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“ („Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД).
Обединение „Шипченски Проход“ („Трейс Груп Холд“ АД и „Алве Консулт“ ЕООД), предлага 359 610 000 лв. с ДДС.
ДЗЗД „Тунел Шипка“ („Доуш Иншаат Ве Тиджарет“ АД, „Виа Конструкт Груп“ ЕООД и „Виа План“ ЕООД) предлага.
А най-висока цена дава Обединение „Геопът Шипка“ („Геострой“ АД и „Пътстрой - 92“ АД), - 417 513 264 лв. с ДДС.
Кой от четиримата ще избере за изпълнител АПИ, предстои да се разбере. Към момента работата на тръжната комисия по оценка на офертите продължава.
Тунелът ще бъде най-дългият в България – малко над 3 км. Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара. Ще има още 4 малки тунела, 6 виадукта и мостови съоръжения.
Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 1 280 календарни дни или близо 3 години и половина.
Тунелът под Шипка е посочен на първо място за финансиране по новата оперативна програма „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г., измествайки доизграждането на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле. Средствата идват от Кохезионния фонд на ЕС.
Добави коментар