Според представително национално проучване, проведено от Прогрес консулт по поръчка на Lidl България, 62% от българите често купуват стоки на промоция, като същевременно не са склонни да правят компромис с качеството им.
Промоции, но не за сметка на качеството – това е основният извод от национално представително проучване на навиците на потребителите, проведено през февруари 2021 – близо година след началото на пандемията. Основната цел на проучването бе да проследи промените в потребителското поведение от началото на ситуацията с Covid-19. Логично ценовата чувствителност заема ключово място в потребителския избор по време на криза. 67% от анкетираните споделят, че се съобразяват или обръщат все по-голямо внимание на изгодните цени, 62% вярват и често купуват стоки на промоция и едва 7,5% са скептиците, които не се доверяват на промоционалните оферти. Почитателите на ниските цени са поравно разпределени между мъжете и жените, а любопитен е фактът, че над 60% от клиентите използват промоциите и като начин да се информират за нови стоки и услуги.
Фактът, че българските потребители масово разчитат на промоциите, за да облекчат бюджета си не означава обаче, че те са готови на компромис с качеството на намалените стоки - 65,7%, от анкетираните поставят именно качеството на първо място при избора си.
Това поставя логичния въпрос – можем ли да разчитаме на качество, дори при стоките с по-ниска цена?
Отговорът на Lidl България се съдържа в самия модел за пазаруване, който компанията наложи на нашия пазар. Веригата е с най-голям процент собствени марки в портфолиото си, което ѝ позволява да гарантира изключително високо качество на конкурентни цени. Прецизното планиране, гарантираните обеми и дългосрочните партньорства с производителите са базата, която дава възможност на Лидл България да запазват и дори да намаляват цените на основни продуктови групи и в условията на нестабилен пазар със скокове и спадове. Формулата е ясна и честна – заради гарантираните обеми, доставчиците предварително знаят какво количество суровини да закупят и могат да го направят по-рано на по-ниски цени. Това позволява на компанията да предлага по-изгодни и конкурентни цени на същите продукти с гарантирано високо качество.
Още през февруари компанията въведе „Lidl цена“, под името на която клиентите вече бързо могат да се ориентират за актуалните продукти с промоционални или силно конкурентни цени. По този начин ще могат още по-добре да планират разходите си.
Добави коментар