В разгара на кампанията 82.4% от българите се интересуват от честността на вота, а 17.6% не проявяват интерес, като това са главно хора, които няма да гласуват. Доколкото темата за честността на вота присъства трайно в политическия ни живот, тя често попада във фокуса на общественото внимание. Всички привърженици на „Демократична България“, участвали в изследването, декларират своя интерес към честността на вота. По 94% от избирателите на ГЕРБ и на БСП също заявяват подобен интерес. Интерес има и сред 92% от симпатизиращите на „Има такъв народ“ и сред 90% от тези на „Изправи се! Мутри вън!“.
Данните са от национално изследване за пълнолетното население на страната, което е проведено в периода 12-20 март 2021 г. със собствени средства на Екзакта Рисърч Груп. Интервюирани са 1005 пълнолетни лица в 123 гнезда в 90 населени места на страната.
„Екзакта“: Само 28.5% от българите с намерение да гласуват предпочитат машина пред бюлетина
57.5% от българите се интересуват от състава на партийните листи. Това е приоритет за 90% от избирателите на „Демократична България“ и за 81% от тези на „Изправи се! Мутри вън!“. Партийните листи са важни за 72% от избирателите на ГЕРБ, за 69% от тези на БСП, както и за 67% от симпатизантите на ПК „Воля–НФСБ” и за 62% от привържениците на „Има такъв народ“.
От програмите на политическите партии се интересуват 52% - главно висшисти, образовани и заможни хора, а също и столичани. По 70% от симпатизантите на ГЕРБ, „Изправи се! Мутри вън!“ и „Демократична България“, както и 67% от избирателите на БСП заявяват интерес към програмите. По-слаб интерес има сред избирателите на „Има такъв народ“ – 50%, и сред тези на ДПС – 44%.
От данни и прогнози на социолози по време на кампанията се интересуват 49.3%. Това са по-често висшисти и жители на малките градове Данните привличат вниманието на 65% от симпатизантите на ГЕРБ, на 63% от тези на БСП, на 61% от привържениците на „Изправи се! Мутри вън!“, на 58% от симпатизиращите на „Има такъв народ“, на 57% от избирателите на „Демократична България“ и на 55% от тези на ВМРО. Интересът на хората към социологически данни и прогнози очевидно не се влияе значимо от негативните внушения срещу социолозите, правени от политици, особено по време на кампания.
От представянето на партиите в медийни дебати се интересуват 48.7% от българите, по-често столичани и хора на възраст над 60 години. По над две трети от избирателите на ГЕРБ, на БСП, на „Демократична България и на „Изправи се! Мутри вън!” проявяват интерес. Най-слаб интерес регистрираме сред избирателите на „Има такъв народ“, което е логично предвид неучастието на формацията в подобни предизборни формати.
На Демократична България програмата им включва обиколки за здраве по морето основно, друго няма – куха структура са те!